При смяната на модела версията Allspace отпадна от гамата на Tiguan. Тя ще бъде заменен от VW Tayron. Той ще има по-различен външен вид и ще е по-близо до Touareg.
През есента на 2023 г. VW представи третото поколение на Tiguan. Бестселърът беше сериозно модифициран, но в новата моделна гама липсваше седемместният вариант, който преди се предлагаше под името Allspace.
Като Tiguan, само че по-дълъг
Сега обаче VW вече има на разположение адекватен заместител. От 2025 г. празното място на Allspace ще бъде запълнено от VW Tayron. Още в средата на 2023 г. шефът на VW Томас Шефер обяви второто му поколение като световен автомобил. Подобно на новия Tiguan и новия VW Passat, Tayron е базиран на платформата MQB Evo. Също като варианта Allspace в миналото, Tayron е значително по-голям от стандартния Tiguan. Tayron е дълъг 4,77 м, широк е 1852 мм без огледалата и е висок 1660 мм. Това означава, че е с почти 20 сантиметра по-дълъг от новия Tiguan.
Мястото за трети ред седалки е създадено чрез удължаване на междуосието с почти единайсет сантиметра до 2791 мм. Опционалният трети ред места се скрива напълно в пода на багажника, когато не се използва. Двата plug-in хибрида обаче се предлагат само в петместно изпълнение.
„Дигиталният кокпит“ е сериен
Арматурното табло на Tayron също е подобно на това в Tiguan. И тук виждаме цифрови контролни уреди и свободно стоящ сензорен екран за инфо-развлекателната система. На централната конзола също има многофункционален „превключвател за усещането при шофиране“. Въпреки това интериорът има свои собствени уникални характеристики. Такива са например рамката на арматурното табло или вентилационните отвори, които също изглеждат променени като при фейслифт. В зависимост от линията на оборудване инфо-развлекателната система предлага различни функции, включително интеграция на Apple CarPlay и Android Auto. По желание има гласово управление IDA с интеграция на ChatGPT. Версията R-Line се отличава с дизайнерски елементи като големи площи „ArtVelours Eco“ в панелите на вратите и седалките. В изпълнението Elegance (лилавия автомобил на снимките), от друга страна, в интериора преобладават апликации от истинска дървесина. Tayron е оборудван серийно с тризонов автоматичен климатик.
Седем варианта на задвижване
Volkswagen предлага Tayron със седем различни варианта на задвижване. Те включват две plug-in хибридни версии, мек хибрид и няколко бензинови и дизелови двигателя. Мощността им варира от 150 к.с. (110 kW) до 272 к.с. (200 kW). Двата plug-in хибридни модела се характеризират с електрически пробег от над 100 км. В същото време хибридното задвижване предлага възможност за изминаване на дълги разстояния с общ пробег от около 850 километра. Рlug-in версиите могат да бъдат зареждани с до 50 kW на бързозарядна станция – това е възможност за използване по магистрали. Зареждането с 11 kW от стенни устройства и от станции също е сравнително бързо.
Конвенционалните бензинови и дизелови двигатели са турбомотори от най-новото поколение и са съчетани със 7-степенна трансмисия с два съединителя (DSG). Моделите TSI и TDI със задвижване на всички колела 4Motion позволяват теглене на прикачен товар до 2500 кг.
Богато серийно оборудване
По желание SUV моделът се доставя с адаптивното окачване DCC Pro, което реагира в реално време на неравностите по пътя и поведението на водача. Серийният асистент за паркиране Park Assist Plus и опционалният Park Assist Pro с памет и дистанционна функция осигуряват допълнително удобство. Вторият позволява Tayron да бъде управляван дистанционно отвън чрез приложение за смартфон и да паркира автоматично на предварително запаметени паркоместа.
VW предлага Tayron в три линии на оборудване: Life, Elegance и R-Line. Серийното оборудване във всички версии включва 3-зонов автоматичен климатик, 10-цветно амбиентно осветление, девет въздушни възглавници, слънцезащитни щори в задните врати, инфо-развлекателна система с навигационна функция, която може да се активира срещу заплащане, и безжична връзка с приложения. Цифровите уреди, светодиодните фарове с автоматични дълги светлини, 17-инчовите алуминиеви джанти и осветените емблеми на VW отпред и отзад също са част от стандартната екипировка. Показаните на снимките R-Line (белият) и Elegance получават и LED Plus фарове с осветяване на завои и 30-цветно амбиентно осветление.
Новият Tayron ще бъде показан за първи път на живо на предстоящия Mondial de l’Auto в Париж от 14 до 20 октомври.