Марк Уебър е един от много малкото пилоти във Формула 1 понастоящем, които не се страхуват да изразяват собствено мнение, дори то да не съвпада с официалната позиция на отбора им или с нечии корпоративни интереси сред партньорите и спонсорите на екипите. Австралиецът си навлече куп бели на главата заради това през 2010 г. и дори се замисли дали да не се оттегли от спорта в края на най-добрия си сезон във Формула 1 до момента. Първоначално той отказа да поеме вината за катастрофата със съотборника му Себастиан Фетел в Турция. След това се вбеси, когато на Силвърстоун новото му предно крило бе взето, за да го дадат на немския пилот. Накрая в последните стартове Марк открито обвини Ред Бул във фаворизиране на Фетел и заяви, че води съвсем сам може би най-решителната битка в живота си.
Всичко това обаче не разколеба австралиеца и той е твърдо решен да остане все така честен, макар да осъзнава колко много трябва да претегля думите си.
– В наши дни трябва да са безумно внимателен, защото медиите са невероятно силни. Вътрешното ми усещане е да действам според разбиранията си и да се справям с последствията по-късно. В емоционални моменти обикновено реагирам първосигнално и казвам каквото смятам, че е правилно. Сред колегите ми обаче наистина има уникални хора – Нико Розберг например говори пет или шест езика. Това е феноменално. Аз няма да постигна нещо такова до края на живота си. Нико просто е безкрайно интелигентен. Дали се интересува какво става в Либия с Кадафи? Не знам. Но някои от момчетата смятат такива неща просто за кавги – споделя Уебър пред британския Гардиан. – Аз си казвам мнението – независимо дали е за Бахрейн или в отговор на въпроса ще има ли Люис Хамилтън труден сезон. Безумно е колко странно реагират хората заради това, че имам мнение. Ако обсъждаш с мен за работата ми, ще ти кажа какво се случва, защото – вярваш или не – наясно съм, по дяволите, какви ги говоря.
Марк си спомня времето, когато баща му Алан Уебър научава резултатите от състезанията във Формула 1, провеждащи се в Европа, два дни след финала – просто тогава ги публикуват в австралийската преса.
– Сега туитвам нещо и то обикаля света за секунди. Трябва да сме много по-внимателни. Думите са опасно нещо и е трудно си честен. Искаш да си по-отворен, да покажеш на хората какво се случва, но можеш да си навлечеш неприятности – обяснява Уебър.
Той обаче е убеден, че в Ред Бул всички са си направили необходимите изводи от случилото се през 2010 г. и ще се справят значително по-добре, ако подобни ситуации възникнат отново.