Тойота Рейсинг спечели втора победа в световния шампионат за надпревари за издръжливост (WEC – World Endurance Championship), триумфирайки у дома на пистата Фуджи. Колата TS030 Hybrid с №7 и екипаж в състав Алекс Вурц, Никола Лапиер и Казуки Накаджима бе най-бърза във всички сесии, пресече първа финала и направи най-добрата обиколка в надпреварата за радост на целия екип в края на напрегнатата седмица в Япония.
На финала Тойота изпревариха с 11,223 сек пред Ауди R18 e-tron quattro №1 на Марсел Фаслер, Андре Лотерер и Беноа Трелюе. Трети е вторият хибрид на Ауди с екипаж Том Кристенсен и Алан Макниш.
Автомобилът с №7 води сериозна битка с Ауди-то №1. Дуелът се реши в последните часове на надпреварата и Тойота триумфираха на пистата, намираща се само на няколко километра от техническия център Хигаши-Фуджи, където се развива хибридната система за TS030.
– Това бе един изключителен ден за всички не само в отбора на Тойота, а и за цялото семейство на Тойота, което ни подкрепяше – коментира Вурц. – Първата ни победа в Бразилия бе невероятно изживяване, но да спечелим тук, толкова близо до технологичния център, е нещо различно. Бяхме обещали да се борим за победа, но Ауди ни затрудниха максимално. Победата е резултат от огромните усилия на целия тим от Япония до Кьолн.
Президентът на тима Йошиаки Киношита призна, че от началото на програмата е очаквал с нетърпение шестте часа на Фуджи.
– Толкова вълнуваща надпревара и победа пред родните фенове е нещо много специално. Целият тим се представи прекрасно, въпреки допълнителното напрежение, породено от факта, че състезанието бе на домашната писта. Алекс, Нико и Казуки се бориха непрекъснато и съм изключително горд с тях – особено с Казуки, тъй като той не бе в Сао Пауло, където записахме първия си успех – добави президентът.