Начало Moto News Роси доволен от новото Дукати след първия ден на тестовете в Малайзия

Роси доволен от новото Дукати след първия ден на тестовете в Малайзия

60
0
Валентино Роси,Дукати,Сепанг

Началото на предсезонните тестовете на пистата Сепанг в Малайзия се превърнаха в деня на истаната за екипа на Дукати. След разочароващото представяне през миналата година, сега новото GP12 се очакваше с надежда, но и с известен страх. Защото ако новата машина отново се окажеше посредствена, това щеше да е началото на един много труден сезон. Надеждите обаче надделяват след този първи ден. Ники Хейдън изпитваше трудности заради все още продължаващото възстановяване от контузия, но Валентино Роси определено бе в добро настроение. Деветкратният шампион явно се разбира още от първия ден добре с новото Дезмоседичи и смята, че има възможност за прогрес. Още след първите промени в настройките се видя значително подобрение на времената му.

Като цяло той бе много доволен след първия ден, въпреки че завърши на пета позиция на изоставане от 0,735 сек от Хорхе Лоренцо с Ямаха. На по-късо трасе обаче това изоставане щеше да е още по-малко.

„Щастлив съм, защото за мен първите впечатления са много важни“, обясни Роси след края на днешния ден. „Още след първата обиколка установих, че моторът ми харесва. От Дукати са свършили чудесна работа за кратко време“, не пости похвалите си Докторът, след като при новия GP12 от фимата отново се върнаха към алуминиева рамка, вместо използваната през миналия сезон карбонова. Особено сериозно внимание е обърнато на разпределението на тежестите.

„Моторът е чудесен, но това което е по-важно е че е добър за каране. Позицията на сядане е подобрена значително и освен това при спиране и влизане в завоя машината реагира значително по-добре. Направих достатъчно обиколки без да допускам грешки. За това има и основателна причина. Моторът е много по-повратлив при смяна на посоките.“

Въпреки позитивните впечатления обаче има още много работа, за да бъде възможно влизането в борбата за победите.

„Изоставаме със седем десети, което означава, че имаме още много работа преди да мислим за победи. Трябва да подобрим определени области, като например ускорението, електрониката, настройките и силовото предаване. Не трябва да забравяме, че този мотор е на 40 дни. Едно от най-важните неща е, че моторът реагира много добре на промени в баланса. Това означава, че само с настройките можем да свалим още 1-2 десети.“

През миналата година почти цялостна промяна в настройките не водеше до никакъв напредък.