Без точки завършиха Гран при на Турция отборите на Уилямс и Форс Индия. Единствено Пол ди Реста не стигна финала, но гледката на карирания флаг не донесе особена радост в нито един от двата бокса.
– Просто не бяхме достатъчно бързи – бе откровен техническият директор на Уилямс Сам Майкъл. – В първата част от надпреварата показахме прилично темпо. От втората серия нататък не можехме да се справим с темпото на колите, с които се бяхме борили доскоро. Малките промени в баланса на колите имат огромен ефект върху поведението и износването на гумите. Освен това имаше допълнителни грижи с охлаждането и KERS.
Рубенс Барикело допълни, че максималната скорост на правите не е била достатъчно добра при FW33.
– В определени моменти и KERS-ът не работеше, като заради това ми бе трудно да се защитавам. На всичкото отгоре системата блокираше при спиране, точно когато се зарежда. Освен това трябва да направим промени в автомобила така, че задните гуми да изкарват до финала – допълни бразилецът.
Съотборникът му Пастор Малдонадо бе с нестабилна задна част, а и получи наказание преминаване през питлейна за превишена по-рано там скорост.
Адриан Сутил пък бе пилотът на Форс Индия, който все пак стигна финала. Той бе с три спирания в пита и смяташе, че това е бил правилният вариант на стратегия. Опита и да остане с мекия тип гуми възможно най-дълго, тъй като с тях вървеше по-добре. И той обаче призна, че не е бил достатъчно бърз.
– Отборът се труди упорито по новия аеродинамичен пакет, който трябва да въведем в следващите надпревари. На него се надяваме – каза още Сутил.
Тимът инструктира Ди Реста да спре, след като инженерите на питуола засякоха необявена до момента повреда.