Тимът на Уилямс познава прекрасно пистата Каталуния, където не само се е състезавал в световния шампионат на Формула 1, но и редовно провежда тестове. Дългите завои на трасето са прекрасен тест за стабилността и аеродинамичната ефективност на болидите от Гран при. Най-сериозно е предизвикателството в кривата на третия от тях, който се преминава на почти пълна скорост. В него пилотите се борят често с дестабилизация на задната част на колите си, като същевременно трябва много да внимават, защото вдигането на крака и за секунда от газта струва време в обиколката.
В Уилямс работиха по ново задно крило през уикенда в Турция, което ще е налично и за двата автомобила в Испания. В тренировките ще бъде изпробван и нов обдухван дифузьор.
– Барселона е писта, изискваща добра аероефективност. Не натоварва прекалено спирачките с дългите си високоскоростни завои и затова аеродинамиката може да донесе най-голямата разлика в представянето. В миналото не винаги е имало кой знае колко изпреварвания, но с настоящото износване на гумите и подвижното задно крило вероятно ситуацията тази година ще е различна – сподели техническият директор на тима Сам Майкъл.
Представянето на тази конкретна писта на отделните отбори ще е много интересно, тъй като точно там приключиха тестовете преди на началото на сезон 2011 г., твърди Рубенс Барикело. Съекипникът му Пастор Малдонадо пък се надява на малко по-лек уикенд в Испания спрямо предходните надпревари.
– Имаме доста данни още от зимните тренировки, което би трябвало да ни улесни поне в известна степен. А и аз вече съм карал FW33 там. Ще продължим работа по новите системи и елементи, за да видим какво можем да спечелим благодарение на тях. Определено харесвам пистата. Според мен е едно от най-добрите като цяло трасета с чудесна комбинация от завои, от които може би трети ми е любим – допълни венецуелецът.