Световният шампион Карлос Чека с Ducati спечели и двете състезания на пистата Имола в клас Супербайк. Подиумите след двата старта бяха окупирани от едни и същи пилоти. На Чека асистираха Том Сайкс с Kawasaki и Леон Хаслам с BMW. От началото на сезона Чека вече има 3 победи, а в кариерата си общо 23 и 43 подиума.
Чека спечели първото състезание, като перфектно използва възможността да излезе пред стартиралия от първа позиция Том Сайкс. Чека бе на трета позиция и след старта стана втори зад Сайкс, който се изстреля начело със своето Kawasaki. Още в началото имаше драма. Мотоциклетите преминаха Тамбурело и след това Варианте Вилньов, когато Леон Камие и Жоан Ласкорс се удариха леко и пилотът на Suzuki падна, без да може да продължи. Испанецът и Давиде Джулиано обаче изостанаха много. Сайкс имаше аванс в първата обиколка пред Чека, а Силвен Жинтоли бе трети, пред Макс Биаджи, който бе последен от лидерската група. Жинтоли бе изпреварен секунди по-късно от Биаджи на Тамбурело, а Хаслам пробва атака отвън и двамата преминаха през тревата. Хаслам се отърва невредим, докато Жинтоли загуби контрол на задницата на своя Ducati, който го изхвърли в хайсайд и пресече пистата. Час Дейвис нямаше къде да отиде и удари мотора. Този инцидент изхвърли и двамата от състезанието, разкъса лидерската група и Сайкс и Чека се откъснаха напред, като дръпнаха пред Биаджи и неговия съотборник от Aprilia Юджийн Лавърти. След като имаше преднина от 4 сек. пред Биаджи, Чека притисна Сайкс и изпревари неговият ZX-10R в 12-ата обиколка на Аква Минерале и поведе. След като направи рекорд за обиколка, гумите на Сайкс започнаха да се износват и Чека увеличи аванса си, за да спечели домашна победа за Althea Racing and Ducati.
Във второто състезание Чека отново спечели и с тази победа излезе начело в класирането на шампионата. След агресивна битка в първата половина на състезанието с Макс Биаджи и Леон Хаслам, а след това и със Сайкс, Чека успя да запази в по-добро състояние своите гуми Pirelli и да спечели победата. Сайкс не се предаде без битка и когато се бореше с Карлос, направи рекорд на пистата – 1:47,552. Така пилотът на Kawasaki успя поне за задържи след себе си Хаслам и Биаджи. Пети завърши Джонатан Риа, въпреки че в последния етап на състезанието премина през чакъла с висока скорост. Шести стана Юджийн Лавърти.
Сега Чека е лидер в класирането със 75 т., пред Биаджи 71, Сайкс 69, Хаслам 47 и Меландри с 46.
Първо състезание
1. | Карлос Чека, Althea Ducati 1098R | 21 обиколки |
2. | Том Сайкс, Kawasaki Racing ZX-10R | +3.206 |
3. | Леон Хаслам, BMW Motorrad S1000RR | +5.593 |
4. | Макс Биаджи, Aprilia Racing RSV-4 | +6.519 |
5. | Юджийн Лавърти, Aprilia Racing RSV-4 | +24.662 |
6. | Марко Меландри, BMW Motorrad S1000RR | +27.261 |
7. | Жоан Ласкорс, Kawasaki Racing ZX-10R | +27.384 |
8. | Лоренцо Занети, PATA Ducati 1098R | +28.299 |
9. | Джонатан Риа, Honda CBR1000RR | +34.067 |
10. | Николо Канепа, Red Devils Ducati 1098R | +35.724 |
Второ състезание
1. | Карлос Чека, Althea Ducati 1098R – | 21 обиколки |
2. | Том Сайкс, Kawasaki Racing ZX-10R | +1.935 |
3. | Леон Хаслам, BMW Motorrad S1000RR | +2.969 |
4. | Макс Биаджи, Aprilia Racing RSV-4 | +3.346 |
5. | Джонатан Риа, Honda CBR1000RR | +18.925 |
6. | Юджийн Лавърти, Aprilia Racing RSV-4 | +21.180 |
7. | Якуб Смърж, Liberty Effenbert Ducati 1098R | +21.392 |
8. | Леон Камие, Crescent Fixi Suzuki GSX-R1000 | +23.797 |
9. | Жоан Ласкорс, Kawasaki Racing ZX-10R | +24.219 |
10. | Марко Меландри, BMW Motorrad S1000RR | +25.599 |