Начало Moto News WSBK се връща в Испания за 25-а поредна година

WSBK се връща в Испания за 25-а поредна година

50
0

Пистата Моторланд Арагон в Испания е домакин на втория кръг от световния шампионат на Супербайк WSBK.

След като първия в историята състезателен уикенд на WSBК бе на 3 април 1988 г. На Донигтън Парк, испанските фенове трябваше да чакат само две години, за да видят на собствен терен. След това световния мотоциклетен елит в тази дисциплина посещава всяка година поне веднъж Испания. И така – четвърт век. Това е историята на WSBK в Испания.

Херес (Кадис) 1990/2013 г.

Първият и последен кръгове в Испания са били на Херес. През 1990 г. шампионът бе Фред Меркел с Honda VFR 750 R (RC 30), но Раймонд Рош направи дубъл на трасето в Андалусия. Французинът спечели две от своите 8 победи  за сезона и задно със 17-те си подиума, донесе на Ducati първата титла. След повече от 20 години отсъствие, ирландецът Юджийн Лавърти пресече два пъти финала като победител, докато Тони Елиаст бе най-добре класиралия се испански пилот – 4-и във втория старт. Том Сайкс бе коронясан за шампион с Kawasaki – първа титла за марката от 1993 г.  насам.

Харама (Мадрид) 1991-1992 г.

След само една година на Херес, WSBK се мести в Храма през 1991 г.  Местните пилоти са Хуан Лопес Мела и Дани Аматриаин, двамата с Honda, но на върха е Дъг Болен с Ducati, който направи невероятен рекорд с 17 победи, 21 подиума, 10 първи позиции и 13 най-бързи обиколки. На следващата година Филис и Полен спечелиха т. нар. кръг в Андора, а американецът Полен успешно защити титлата си с Ducati 888 ца отбора Fast by Ferracci.

Албасете 1992-1999 г.

От 1992 до 1999  г. кръгът от шампионата в Испания бе в Албасете. През 1992 г. новозеландецът Арон Слайд (Honda) и Раймонд Рош (Ducati) спечелиха по една победа, а след това всички първи места обра Карл Фогърти (Ducati), но титлата отиде при Скот Ръсел. Американецът спечели 5 състезания и 17 подиума н борда на своето Kawasaki ZXR 750 R.
В следващите 1994 и 1995 г. Фогърти бе недостижим в Албасете, който спечели и двете титли. През 1996 г. Ducati с абсолютния герой Трой Корсър, който спечели дубъл в Албасете и сложи короната в края на сезона. Единственият испански пилот – Грегорио Лавила е 11-и и 12-и в двете състезания. Още един дубъл има през 1997 г, спечелен от бившия световен шампион в 250 куб. см Джон Косински (Honda). Японският производител спечели първата си титла в WSBK. Косински стана първият шампион в Гран При и сериите Супербайк.

През 1998 г. бившият световен шампион в 250 и 500 куб. см Пиерфранческо Кили с Ducati спечели първото състезание, Лавила бе най-бързият испанец – 3-и, а двойната победа на Ducati осигури Фогърти с първо място във втория старт. Британецът бе коронясан за шампион за трети път в края на сезона. Албасете бе домакин на WSBK още веднъж през 1999 г. с победители Нориюки Хага (Yamaha) и Колин Едуардс (Honda), които измъкнаха две победи от доминатора през сезона Фогърти.

Писта Рикардо Тормо (Валенсия) 2000-2010 г.

През 2000 г. WSBK дебютира във Валенсия за първия от 11-те кръга, които са на тази писта. Колин Едуардс спечели първата си титла през новия век на борда на Honda VTR 1000SP-W, но испанския приз спечелиха Трой Корсър (Aprilia) и Нориюки Хага (Yamaha). Корсър бе най-добрият през 2001 г. с две победи, а Лавила бе 3-и във втория старт с Kawasaki, но титлата бе за австралиеца Трой Бейлис (Ducati), който спечели 6 победи и бе на подиума 15 пъти.

Още една двойна победа през 2006 г. взе носителят на титлата Трой Бейлис (Ducati), който спечели 12 победи и 16 подиума. През 2007 г. за първи път местен пилот спечели победа – Рубен Шаус, който победи Хага (Yamaha) и Бейлис (Ducati). Второто състезание спечели Джеймс Тозлънд (Honda), който триумфира в края на годината. Лоренцо Ланци и Нориюки Хага спечелиха по една победа през 2008 г., а Бейлис спечели третата си и последна титла, преди да напусне състезанията.

През 2009 г. Нориюки Хага доминира и в двете испански състезания, но шампион стана американеца Бен Спийс, който донесе на Yamaha първата шампионска титла. Леон Хаслам (Suzuki) и Карлос Чека (Ducati) спечелиха по едно състезание през 2010 г., но Макс Биаджи с Aprilia сложи короната.

Моторланд Арагон (Теруел) – от 2011 г. досега

Моторланд Арагон е домакин на WSBK в последните три сезона. Марко Меландри (Yamaha) и Макс Биаджи (Aprilia) взеха по една победа през 2011 г., но испанецът Карлос Чека стана световен шампион за първи път в кариерата си. Същите бяха победителите и на следващата година, като Биаджи спечели и титлата, а Меландри спечели втория старт и трета победа за германския производител BMW. Миналата година BMW e абсолютният герой с две победи на Час Дейвис.