Начало MotoGP News Ямаха представи новата версия на YZR-M1

Ямаха представи новата версия на YZR-M1

150
0
Ямаха в MotoGP
снимка, Ямаха

Ямаха представи новата версия на YZR-M1. Японският производител се надява да направи огромна крачка напред през сезон 2024 в MotoGP. Тази година Ямаха разчита на Фабио Куартараро и Алекс Ринс. Двамата ще направят всичко възможно, за да върнат марката в борбата за победи и подиуми.

Днес Ямаха представи състава на своя заводски отбор. Това се случи по време на церемония на пистата „Сепанг“ в Малайзия. Марката отвори вратите си за избрана група представители на медиите. Те имаха възможността да разговарят с Фабио Куартараро и Алекс Ринс преди началото на сезон 2024 в MotoGP. Поканените на церемонията също така успяха да разгледат отблизо мотоциклетите Ямаха YZR-M1

Цветовата схема на машините на Ямаха, костюмите на пилотите и облеклото на отбора останаха същите. Най-бързо забележимите промени бяха някои нови спонсори, както и промените в областта на персонала и организацията.

Тази година Ямаха отново разчита на Фабио Куартараро. Французинът остава любимец на феновете на Ямаха. Куартараро е решен да се завърне в борбата за челните места през тази година.

Към Куартараро се присъединява новият му съотборник Алекс Ринс. Испанецът внася в отбора много свеж технически и пилотски опит. Миналата година Ринс караше в тима на LCR Хонда и спечели надпреварата в Остин.

Освен частично обновения пилотски състава, ръководството на Ямаха също претърпя някои промени за 2024 г. Генералният мениджър на отдела за развитие на моторните спортове на Yamaha Motor Co., Ltd. Такахиро Суми вече ще работи в тясно сътрудничество с новия ръководител на проекта „Ямаха YZR-M1“ Казухиро Масуда. На церемонията беше представен и новия технически директор на заводския тим на Ямаха Масимо Бартолини. Италианският инженер преди това работеше дълги години в Дукати.

Начело на Ямаха остават генералният директор Лин Джарвис и директорът на отбора на Масимо Мерегали. В същото време тестовият отбор на Yamaha Factory Racing MotoGP се състои от  Кал Кръчлоу. Опитният британец ще запише поне едно участие с уайлдкард в предстоящата кампания. Кръчлоу е готов при нужда да замести Куартараро или Ринс.

През 2024 г. Ямаха отново може да разчита на пълната подкрепа на титулярния спонсор на отбора Monster Energy. Марката има дългосрочен глобален алианс с Monster Energy Company, основан на общата им страст към състезанията

Силните многогодишни взаимоотношения на Ямаха и Monster Energy са очевидни в емблематичната и незабавно разпознаваема марка „Monster claw“, която се вижда на видно място в логото на отбора Monster Energy Yamaha MotoGP, както и върху костюмите на пилотите и мотоциклетите. Разцветката на мотоциклетите за 2024 г. отново се състои от камуфлаж. Той перфектно съчетава цветовете на Ямаха с приключенската лайфстайл цветова схема на Monster Energy.

2024 г. ще бъде наистина решаваща година за Ямаха. Японският производител се надява да спре спада в представянето си. Миналия сезон марката записа първата си кампания без победа в MotoGP от сезон 2003 насам

Представянето на Ямаха през миналия сезон беше наистина слабо. Японците спечелиха само три подиума в Гран при с Куартараро. В същото време Франко Морбидели не успя да завърши по-високо от четвърто място в състезание. Италианецът напусна семейството на марката след края на сезон 2023 и се прехвърли в Прамак Дукати.

Ямаха е един от производителите, които получиха по-голяма свобода на развитие и тестване като част от новата система за компенсации на MotoGP. На теория това би трябвало да помогне на марката да преодолее разликата с европейските си съперници от Дукати, Априлия и КТМ.

„Миналата година изживяхме един труден сезон. Сега обаче се прегрупирахме, преструктурирахме организацията си и сме готови да се завърнем. След като направихме значителни промени в нашия проектен екип на MotoGP и с нов състав от пилоти, отборът се чувства освежен и готов да се справи със сезон 2024. Инженерите на Ямаха работиха денонощно по време на зимната ваканция. Те продължиха да разработват мотоциклета. Въпреки че ливреята за този сезон остава същата, в тази спецификация на M1 има много повече, отколкото се вижда на пръв поглед“, заяви Лин Джарвис.

Джарвис обяви каква ще бъде програмата на екипа в началото на сезон 2024 в MotoGP.

„В началото на шампионата през 2024 г. ни предстоят 3 предсезонни теста, последвани от календар с 21 събития и 42 отделни състезания. Тук се включват спринтовете и основните състезания. Освен това имаме многобройни тестове на IRTA през целия сезон, както и много частни тестове. По време на тях вече можем да използваме нашите GP пилоти поради прилагането на новите правила за компенсациите за 2024 г. Това ще бъде дълъг и интензивен сезон, в който и представянето, и издръжливостта ще имат значение за постигането на успех в шампионата.“

„След като вече приключихме с шейкдауна, сега ще започнем истинския сезон с официалния тест на IRTA на Сепанг. Там можем да оценим представянето си спрямо нашите конкуренти. Вярвам, че тази година ще бъде един от най-вълнуващите сезони в MotoGP в последно време. Надявам се, че феновете по целия свят ще се насладят на битките през следващите 10 месеца“, добави генералният директор на Ямаха.

Предстоящата кампания ще бъде много важна за бъдещето на Куартараро в Ямаха. Договорът на младия французин изтича в края на годината. Ако тази година той не разполага с конкурентен мотор, възможността да си тръгне от екипа не е никак малка

„Това е началото на новия сезон, което винаги е вълнуващо. Всички отново започват от нулата Знам че както отборът, така и аз сме супер мотивирани да свършим възможно най-много работа по време на тестовете на Сепанг“, сподели Куартараро.

„Добрият старт на 2024 г. – дори да са само предсезонни тестове – може да доведе до голямо предимство по-късно. Както винаги, ще вложим всичко от себе си във всеки един ден, всяка сесия, всяко каране и всяка обиколка. Знам, че Ямаха работи усилено зад кулисите. Заради това смятам, че ако продължим да натискаме до краен предел във всички аспекти, би трябвало да успеем да изкараме страхотна година заедно. Искам да се боря в челото и искам отново да поздравя феновете си от най-високото стъпало на подиума“, добави световният шампион за 2021 г.


Същевременно Ринс започва първата си година с Ямаха. Миналия сезон испанецът не успя да разкрие пълния си потенциал, тъй като се сблъска с контузии. Сега целта му е да се адаптира по-бързо към машината и да прави стъпки напред.

„Вече опитах за първи път M1, работейки с екипа на Ямаха по време на тестовете във Валенсия и шейкдауна в Малайзия. Днешното събитие за стартиране на сезон 2024 ме да се чувствам отново развълнуван, сякаш е първият ден“, коментира Ринс.

„На теста във Валенсия имахме добра първа сесия, така че съм доста доволен от това. Нямам търпение да продължим работата тук, в Сепанг. Имам много неща за изпробване, но се чувствам уверен. Мотоциклетът изглежда лесен за адаптиране. Затова мисля, че ще мога да направя някои допълнителни стъпки на теста на Сепанг. Работих много върху физическата си подготовка, за да пристигна тук на възможно най-доброто ниво. Сега единственото, което искам, е да започна да карам отново“, добави пилотът на Ямаха.