Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ямамото: Ще гледам със смесени чувства колата, чието сърце ще е Хонда,...

Ямамото: Ще гледам със смесени чувства колата, чието сърце ще е Хонда, но тя самата няма да е Хонда

4722
0
Масаши Ямамото, Кристиан Хорнер
Масаши Ямамото и Кристиан Хорнер; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Управляващият директор на проекта на Хонда във Формула 1 Масаши Ямамото ще изпитва смесени чувства, гледайки от догодина болида на Ред Бул, в който ще има задвижваща система на японския производител, но с различна брандировка. Компанията се оттегля от Гран при в края на сезон 2021. Ред Бул и Хонда постигнаха споразумение тимът от Милтън Кийнс да продължи да използва японските агрегати. Те обаче вече няма да носят марката на производителя от Токио.

„Заедно с Ред Бул решихме каква е общата посока (на работа) и сега сме на фаза уточняване на подробностите как Хонда може да подпомага програмата от догодина нататък. Все още се трудим по тази част. Аз лично съм доволен, че поне ще разполагат с нещо създадено от нас. Бихме искали да дадем на Ред Бул конкурентоспособна задвижваща система, с която да могат да се борят за титли. Ако успеем да го сторим, би било наистина страхотно.“

„На колата и на мотора няма да пише Хонда. Затова ще гледам със смесени чувства автомобила, в който ще има наш двигател. Сърцето на колата ще е Хонда, но тя самата няма да е Хонда“, обясни Ямамото

Екипът на Хонда взе няколко различни решения през миналата година относно работата си по задвижващата система. В крайна сметка проектът за 2022 г. бе изтеглен за 2021-ва. Забавянето е означавало, че работата по мотора е започнала едва през октомври, сподели ръководителят на отдела за изследвания и развитие Ясуаки Асаки.

„Обяснихме на Ред Бул, че няма да успеем да победим Мерцедес с предходния двигател и ни трябва нов, за да постигнем тази цел. През последните години се трудихме да разберем къде са лимитите на предишните задвижващи системи. Едва през октомври започнахме да влагаме всичко научено в разработката на новия агрегат. С помощта на Хонда Мотор произведохме определени компоненти три пъти по-бързо от обичайното“, допълни Асаки.

Отзивите от Ред Бул и Алфа Таури бяха повече от положителни. Шефът на екипа от Фаенца Франц Тост заяви, че задвижващата система вече е много близо до тази на Мерцедес.

„Трябва да кажа, че Хонда са свършили фантастична работа в Сакура, защото новата задвижваща система е значително по-мощна и управляема в сравнение с преди. Според мен двигателят е наистина много, много близо до Мерцедес. И мога само да благодаря на японските инженери за прекрасната им работа“, каза Тост.