Като успешен за Бриджстоун определи изминалия сезон 2009 г. спортният директор на компанията Хироши Ясукава. Японският концерн е единственият доставчик на гуми във Формула 1, но скоро обяви, че ще се оттегли в края на 2010 г. Засега обаче Бриджстоун продължават работата си и посрещат новите предизвикателства.
След приключването на състезателната година Ясукава направи обобщение на изминалите осем месеца.
– Как ще обобщите сезон 2009 г. от гледната точка на Бриджстоун?
– Сезон 2009 г. се проведе в много трудни икономически условия, но във Формула 1 видяхме фантастично съревнование. Великолепно е, че имаше толкова различни победители и толкова упорита борба между болидите на пистата, въпреки всички промени. Продължихме да доставяме гуми на отборите през годината, а те бяха изправени пред нови предизвикателства заради промените в правилата. Връщането на сликовете бе посрещнато позитивно от екипите и милионите фенове по света. Историята за това как Браун Гран при и Дженсън Бътън спечелиха световните титли също бе забележителна и бе огромно удоволствие да сме част от нея.
– Какво печели Бриджстоун от участието си във Формула 1?
– Формула 1 е изключителен маркетингов инструмент – не само за нашата марка, а и за инициативи като Make Cars Green (от англ. – направете колите зелени) на ФИА, заради която обозначителните ленти на гумите ни са зелени. Името ни се споменава не само като доставчик, но фигурира и в брандирането на пистите, също получаващо огромно отразяване. Чрез работата си с някои от най-добрите автомобилни производители научихме много неща и установихме прекрасни взаимоотношения с тях. Участието в F1 дава и на представителствата ни по цял свят достъп до топ спортни събития.
– Колко важна е Формула 1 за Бриджстоун?
– Гран при бе от огромно значение за изграждането на бранда Бриджстоун в световен мащаб. В Япония името ни е било известно през по-голямата част от историята ни, но имахме нужда от област, в която да покажем технологиите и възможностите си на глобално ниво. Чрез Формула 1 това се постига перфектно, тъй като е един от най-популярните спортове в света и единственият, в който продуктите ни могат да се използват като част от спортната дейност. Създадохме множество прекрасни бизнес връзки в F1, работим чудесно с отборите, ФИА, ФОМ, трасетата. За нас бе удоволствие да продължим тази си дейност през изминалия сезон. Искаме да благодарим и на хората си за представянето им.
– Как ще подходи Бриджстоун към сезон 2010 г.?
– Следващият сезон ще е 14-и за нас във Формула 1. Ще продължим работата си – да доставяме гумите за отборите. Сигурността винаги е била приоритет за нас и ще продължим също така да представяме екологични инициативи. Годината би трябвало да е интересна, тъй като няма да има дозареждане с гориво – това означава, че и гумите ще се променят, а ще въведем и по-тесни предни гуми. В календара има 19 старта – с връщането на Канада и въвеждането на Корея. Нямаме търпение да приветстваме и новите тимове в този великолепен спорт.