Jaguar проектира уникална система за звуково предупреждение (AVAS) за първия си електрически автомобил, която изпълнява всички изисквания на бъдещото световно законодателство. Инженерите на Jaguar разработиха звук, който може да бъде чут при скорост до 20 км/ч и надхвърля минимума от 56 dB (A), поставен от предстоящото европейско законодателство, най-стриктното в света, за всички нови електрически автомобили от юли 2019 г.
Звукът на I-PACE бе тестван от членове на „Кучета водачи за слепи хора“ – водещата благотворителна организация във Великобритания за хора с нарушено зрение, като част от изпитванията, проведени от Jaguar. Това бележи началото на дълготрайни взаимоотношения между двете организации.
Иън Съфийлд, технически специалист по шума и вибрациите в Jaguar, каза: „Липсата на традиционен шум от двигателя при електрическите автомобили създава проблем за уязвимите пешеходци, като например хората с нарушено зрение. Това е особено вярно при ниски скорости в градските центрове и на паркингите. Ние разработихме Системата за звуково предупреждение за I-PACE, за да гарантираме безопасността на всички участници в движението. Нашата потенциално животоспасяваща технология не може да бъде изключена и ние се радваме, че имаме подкрепата на водещата благотворителна организация за хора с нарушено зрение „Кучета водачи“, за да гарантираме, че истински хора стоят в основата на тестването на нашия продукт.“
Инженерите на Jaguar работиха 4 години, за да създадат звук, който се чува, но е дискретен и не може да бъде доловен вътре в автомобила. Първоначалните опити да се създаде звук, вдъхновен от звука на космическите кораби в научната фантастика, трябваше да бъдат изоставени, тъй като пешеходците поглеждаха нагоре към небето, вместо към пътя, когато автомобилът приближава.
Инженерите тестваха звуци в редица среди, включително безехова камера (специална стая без ехо) и в различни градски сценарии, преди да се спрат на финалния звук за I-PACE. Той се излъчва от високоговорител, разположен зад предната решетка, може да се чува във всяка посока и не може да бъде изключен.
Звукът увеличава тона и силата си спрямо скоростта на автомобила и при движение на заден ход е придружен от допълнителен звук, указващ смяната на посоката. AVAS не е необходима при високи скорости, тъй като има достатъчно вятър и шум от гумите, благодарение на които пешеходците могат да чуят, че автомобилът с нулеви емисии приближава.
Джон Уелсман, бизнес партньор по политики (Пътуване и мобилност), „Кучета водачи за слепи“, каза: „Фондация „Кучета водачи“ се бори усърдно наличието на звукогенериращи системи в безшумните автомобили да стане задължително, включително когато автомобилът е спрял на пешеходна пътека. Ние приветстваме Jaguar, че е първата марка, лансирала електрически автомобил, който отговаря на стандартите, преди новото законодателство още да е влязло в сила и очакваме да работим все повече с компанията в бъдеще.“
По-рано тази година Jaguar представи I-PACE, своя първи изцяло електрически автомобил, който предлага устойчива динамика на спортен автомобил, изкуствен интелект от следващо поколение и петместната практичност на SUV автомобил. Оборудван със свръхмодерна литиево-йонна батерия с капацитет 90 kWh, два мотора, проектирани от Jaguar, и специална алуминиева конструкция, I-PACE може да ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,5 секунди и има пробег от 470 километра (WLTP).