Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Задвижващата система на Рено за сезон 2015 в F1 ще е с...

Задвижващата система на Рено за сезон 2015 в F1 ще е с 850 к.с.

81
0

Задвижващата система на Рено за сезон 2015 г. във Формула 1 ще е с 850 к.с., оповестиха от Вири-Шатийон. Френският производител преработи редица елементи в двигателя си, за да избегне повторение на миналогодишните проблеми. Въпреки трудностите през 2014 г. обаче Даниел Рикиардо спечели три победи с Ред Бул и Рено.

Шефът на Рено Спорт F1 Сирил Абитебул потвърди по-рано, че изоставането на Рено спрямо доминиралата през миналия сезон задвижваща система на Мерцедес е било около 60 к.с. в края на състезателната година. Той заяви, че целта е този дефицит да бъде намален наполовина до първата надпревара в Австралия. Абитебул повтори при представянето на променения агрегат, че всички във Вири са били наясно върху какво трябва да се съсредоточат и продължи:

– Знаем какво сме постигнали. Вярваме, че сме направили много голяма стъпка по отношение на представянето и издръжливостта. Не знаем къде ще са другите: може да не сме преодолели всички пропуски, но сме уверени, че сме наваксали част от миналогодишния дефицит. Целта ни е да намалим колкото се може повече разликата и да дадем на Ред Бул и Торо Росо по-големи възможности на повечето трасета, независимо от техните характеристики.

Главният технически ръководител Роб Уайт каза от своя страна, че много малко компоненти са директно пренесени от системата за 2014 г. към тази за 2015-та. Напредъкът и според него е сериозен, като освен това Рено са използвали по-голямата част от разрешените за промяна агрегати (32 на брой за целия сезон или до 48% от цялата задвижваща система).

– Използването на развойни точки по време на самия сезон ще е сравнително скромно. В рамките на състезателната година то ще става по-стратегически. Въпросът ще е кога да въведеш определена промяна: в началото, когато технологията е сравнително недоразвита, но може да помогне за по-голям напредък в представянето или по-късно, когато съответната част е преминала повече тестове, но пък влиянието е намалено. Според спортните правила все още можем да правим промени за подобряване на издръжливостта. Ето защо подредихме възможностите за подобрения по приоритет, за да имаме колкото се може по-голям прогрес в представянето – допълни Уайт.

В структурата на самия департамент Рено Спорт F1 са направени редица промени. Абитебул обясни, че наличните ресурси трябва да се използват по-ефективно:

– F1 постоянно върви напред с много висока скорост. Спортът еволюира, технологиите също, съперниците не спят и Вири трябва да се променя със същото темпо. Не страдахме от липса на ресурси или финанси през 2014 г. – те просто не бяха използвани оптимално. Затова предприехме определени стъпки в периода между двата сезона. Въведохме нова организационна структура. Създаден бе развоен отдел, който се оглавява от Наоки Токунага. Реми Тафен ще има по-разширена роля във фабриката, като същевременно ще продължи да отговаря за дейността ни на писта.