Макларън предприе доста странен и изненадващ ход в началото на тази година. Вместо по подобие на Ред Бул, Ферари и голяма част от останалите отбори да продължи да развива концепцията си от миналата година, в екипа от Уокинг решиха да развиват нова за този сезон, въпреки че миналогодишната им кола в голяма част от сезона бе най-силната в решетката. Не е ясно дали рискът си заслужава, защото първо още в началото ясно, че екипът ще изостава в началото на сезона от съперниците си и второ почти нищо от тази концепция няма да може да се ползва през следващата година, когато с влизането на новите двигатели колите ще се променят напълно.
В Макларън обаче смятат, че риска си заслужава, защото така в края на сезона щели да имат повече потенциал за развитие, докато миналогодишната кола била почти напълно изчерпана. Очакванията за момента се изпълняват – Дженсън Бътън и Серхио Перес не успяват да поддържат темпото на отборите от челната група, от която в момента Макларън не е част. В Барселона обаче се очаква изключителен обрат с идването на огромен брой новости по колата. Досега нововъведенията изглежда бяха в правилната посока и Бътън успя да спечели пето място в Китай. В Бахрейн пък Перес се класира шести, като остави зад себе си по един пилот от отборите на Ред Бул, Ферари и Мерцедес.
„Екипът работи усилено и се надяваме на добри резултати в Барселона, където ще имаме доста новости по колата“, обясни Бътън пред Sky Sports F1. Инженерите ще имат три седмици, за да дадат на англичанина и неговия съотборник Перес оптималния пакет за надпреварата в Испания. „В следващите седмици ще дадем всичко от себе си, за да имаме една значително подобрена кола за Испания. Знаем много добре, къде са нашите слабости. Ще мине известно време, за да реагираме и да произведем необходимите части. Преди всичко трябва да ги изпробваме в аеротунела си, няма как да ги монтираме директно в колата.“
Влиянието на някои части обаче не се усещало директно в аеротунела и трябвало да бъдат изпробвани и на пистата.
„Може нещо да не дава моментално видими резултати, но да помага значително при намирането на правилните настройки. Мисля, че ще направим сериозна крачка напред за първото състезание в Европа.“
Тим шефът Мартин Уитмарш обаче не иска да се прибързва с еуфорията.
„Със сигурност ще сме по-силни, но не смятам, че ще сме там, където всички искаме да бъдем. Направихме крачки напред, но те няма да ни изведат автоматично до върха. Просто в момента колата ни не е достатъчно бърза. Трябва да подобрим представянето й, при това бързо. Мисля, че всички в екипа са наясно с това.“