Промените в правилата догодина ще забранят презареждането с гориво при спиране на колите в бокса и по този начин Ф1 ще се върне към системата от 2005-та година, когато за последно бе забранено сипването на бензин в болидите по време на състезание. Това пък от своя страна ще се отрази директно на гумите, които ще трябва да се справят с по-тежките автомобили, които ще наблюдаваме през 2010-та.
От догодина всички коли ще завършват квалификацията с минимални количества гориво, след което ще бъдат зареждани догоре преди състезанието. Като резултат от това – резервоарите ще трябва да порастнат поне два пъти, което пък ще наложи колите да станат малко по-дълги. Това пък от своя страна ще наложи и промяна по аеродинамичния пакет. И на всичко отгоре гумите също ще трябва да бъдат ревизирани.
„Колите ще бъдат с около сто килограма по-тежки в началото на състезанието, затова гумите трябва да са по-силни“, обяснява моторспорт директорът на Бриджстоун – Хирохиде Хамашима.
„Но пък като пресметнем, че притискателната сила, действаща върху болидите е около 2000 килограма, то сто повече не са особено голяма промяна за нас, що се отнася до смесите и конструкцията на гумата.
Но за участниците забраната за презареждане ще добави още едно предизвикателство и аз очаквам да видя еволюиране на състезателните стратегии с течение на сезона, защото всеки ще започне да разбира кое работи най-добре. Пилотите ще трябва да използват възможно най-добре уменията си за съхранение на гумите в началото на състезанието и особено на старта, когато колите са най-тежки, а пък гумите са най-студени“, добавя Хамашима.