Шефът на Макларън Андреас Зайдл смята, че трябва да се въведат строги граници между така наречените „А“ и „Б“ отбори на състезателен принцип.
Той смята, че е „притеснително“ за останалите отбори от решетката, ако отбор „А“ се възползва от работата на отбор „Б.“ Пример за това е, Ред Бул хипотетично може да подобри своя автомобил, ако Алфа Таури направи нововъведение, което да помогне и на двата отбора.
В резултат на това, подобен вид сътрудничество между два отбора може да се разглежда като компрометиране на интегритета на спорта.
Зайдл се надява да гарантира, че условията за игра са възможно най-равностойни. Причината за неговото недоволство, е амбицията на Макларън да се върне в челото на колоната.
„Има два проблема“, каза той пред репортери, когато бе попитан за работните взаимоотношения между отборите.
„Това позволява на отборите от група „Б„, които, полагат по-малко усилия, да се представят по-добре. Но още по-притеснително е, че „А“ отборът се възползва от това.
„Това очевидно е притеснително, предвид амбицията, която имаме като отбор. Все още се надявам, че ще намерим правилното решение. Целта, която сме си поставили, не е да имаме втори отбор на стартовата решетка.“
„Надявам се F1 никога да не се окаже в положение, в което трябва да имаш втори отбор, за да се бориш в челото.“
Междувременно шефът на Макларън побърза да добави, че успехът на Хаас е напълно заслужен, противно на мнението на директора на отбора на Мерцедес Тото Волф. Австриецът постави под въпрос връзките им с Ферари, предвид работата, която са свършили, за да се изкачат нагоре в класирането.
Зайдл е „напълно уверен„, че ФИА в момента разполага със стабилна система за борба с неправомерното сътрудничество между отборите. По принцип федерацията е в „постоянен диалог“ в всички тимове.
Ръководителят на Макларън иска гаранции, че спортът трябва да забрани аспектите на развитието, които не могат да бъдат „контролирани“ между два отбора, като например споделянето на интелектуална собственост, за да се гарантира, че Формула 1 има 10 самостоятелни конструктора.
„Това е просто принципен въпрос, в който F1, ФИА и отборите трябва да решат какъв да бъде спорта в бъдеще. „нашата позиция не се е променила и няма нищо общо с текущите спортни резултати на отборите. F1 не трябва да позволява на Б-отборите да се превърнат в ключ към успеха.“
„Отново искаме да уточним, че Хаас заслужават всички резултати, които постигат в момента. Все пак има правила. Ако те ги изпълняват, няма от какво да се оплакваме от нещо, което ние също не правим.“
„Става дума за принципи както и за това каква трябва да бъде F1 в бъдеще. Отново смятаме, че тя трябва да бъде шампионат на конструкторите. Всичко, което е свързано с представянето на автомобила, цялата интелектуална собственост, която има отношение към представянето на автомобила, трябва да се прави от отбора. Имам предвид от конкретния екип, не от така наречени Б-отбор“, завърши Андреас Зайдл.
This ain’t our first rodeo. 🇺🇸 Bring on Miami. 👊 pic.twitter.com/xO9JtjFl16
— McLaren (@McLarenF1) May 2, 2022