Начало Избрани Зайдл: F1 не трябва да позволява на Б-отборите да се превърнат в...

Зайдл: F1 не трябва да позволява на Б-отборите да се превърнат в ключ към успеха

1670
0
Андреас Зайдл
Андреас Зайдл, снимка Макларън

Шефът на Макларън Андреас Зайдл смята, че трябва да се въведат строги граници между така наречените „А“ и „Б“ отбори на състезателен принцип.

Той смята, че епритеснителноза останалите отбори от решетката, ако отборАсе възползва от работата на отборБ.“ Пример за това е, Ред Бул хипотетично може да подобри своя автомобил, ако Алфа Таури направи нововъведение, което да помогне и на двата отбора.

В резултат на това, подобен вид сътрудничество между два отбора може да се разглежда като компрометиране на интегритета на спорта.

Зайдл се надява да гарантира, че условията за игра са възможно най-равностойни. Причината за неговото недоволство, е амбицията на Макларън да се върне в челото на колоната.

Има два проблема“, каза той пред репортери, когато бе попитан за работните взаимоотношения между отборите.

Това позволява на отборите от групаБ, които, полагат по-малко усилия, да се представят по-добре. Но още по-притеснително е, чеАотборът се възползва от това.

„Това очевидно е притеснително, предвид амбицията, която имаме като отбор. Все още се надявам, че ще намерим правилното решение. Целта, която сме си поставили, не е да имаме втори отбор на стартовата решетка.“

Надявам се F1 никога да не се окаже в положение, в което трябва да имаш втори отбор, за да се бориш в челото.“

Междувременно шефът на Макларън побърза да добави, че успехът на Хаас е напълно заслужен, противно на мнението на директора на отбора на Мерцедес Тото Волф. Австриецът постави под въпрос връзките им с Ферари, предвид работата, която са свършили, за да се изкачат нагоре в класирането.

Зайдл енапълно уверен, че ФИА в момента разполага със стабилна система за борба с неправомерното сътрудничество между отборите. По принцип федерацията е впостоянен диалог“ в всички тимове.

Ръководителят на Макларън иска гаранции, че спортът трябва да забрани аспектите на развитието, които не могат да бъдатконтролиранимежду два отбора, като например споделянето на интелектуална собственост, за да се гарантира, че Формула 1 има 10 самостоятелни конструктора.

Това е просто принципен въпрос, в който F1, ФИА и отборите трябва да решат какъв да бъде спорта в бъдеще.нашата позиция не се е променила и няма нищо общо с текущите спортни резултати на отборите. F1 не трябва да позволява на Б-отборите да се превърнат в ключ към успеха.“

„Отново искаме да уточним, че Хаас заслужават всички резултати, които постигат в момента. Все пак има правила. Ако те ги изпълняват, няма от какво да се оплакваме от нещо, което ние също не правим.“

Става дума за принципи както и за това каква трябва да бъде F1 в бъдеще. Отново смятаме, че тя трябва да бъде шампионат на конструкторите. Всичко, което е свързано с представянето на автомобила, цялата интелектуална собственост, която има отношение към представянето на автомобила, трябва да се прави от отбора. Имам предвид от конкретния екип, не от така наречени Б-отбор“, завърши Андреас Зайдл.