Шефът на Макларън в F1 Андреас Зайдл заяви, че екипът е направил добра крачка напред в последните няколко старта. Въпреки това германецът признава, че не се чувства „напълно комфортно“ като четвъртия най-бърз отбор на стартовата решетка.
Макларън започна много трудно тазгодишната кампания поради няколко слабости, заложени в болида MCL36.
Значителният пакет с актуализации, приложен по време на Гран при на Испания, даде нов тласък на болида на британския тим. Екипът спечели само няколко точки в последните два старта. По този начин не бяха оправдани големите очаквания на британския тим.
Последователното представяне на Ландо Норис в челната десетка и приносът на Даниел Рикиардо изведоха отбора на четвърта позиция в класирането при конструкторите F1. Основите съперници на Макларън са отборите на Алпин и Алфа Ромео.
Докато тимът от Уокинг цели да завърши сезона на четвърто място в шампионата, Зайдл знае, че другите екипи също гледат към това място. Затова германецът далеч не се чувства комфортно на тази позиция.
„Макларън не се чувства напълно комфортно на четвъртото място при конструкторите. Изправяме се срещу отбори със силни пилоти и автомобили. Затова подреждането може да се промени много бързо в зависимост от различните писти и условия, както и избора на гуми“, каза Зайдл.
„Целта ни е ясна- искаме да се борим за четвъртото място в шампионата на конструкторите. Заедно с Ландо и Даниел разполагаме с всичко необходимо, за да направим това.“
„Знаем, че конкуренцията няма да спре. Трябва да сме сигурни, че ще продължим да развиваме и този автомобил. Всички продължават да се трудят неуморно. Очевидно е окуражаващо да видим темпото, което имахме в Испания и Монако.“
„Направихме добра стъпка напред в Барселона и отстранихме някои слабости на болида. Но в същото време много други автомобили също подобриха своето представяне.“
Зайдл добави, че Макларън все още се намира в процес на оптимизиране на новите части, въведени в Испания. Германецът не очаква значителни промени за надпреварите в Баку и Монреал, които ще се проведат една след друга.
„Що се отнася до подобренията, смятам, че ще използваме един пакет за следващите две състезания. Той вече е готов“, каза той.
„Винаги има някаква фина настройка или малки актуализации във всеки рейс уикенд. Баку и Монреал са различни писти, така че е много трудно да се прогнозира.“
„Досега през тази година видяхме големи колебания в подреждането. Затова съм много предпазлив в правенето на прогнози.“
Макар че Баку е обявена за улична писта, нейните характеристики има прекалено малко общо с тази в Монако.
„Дългата права, на която се развива най-високата максимална скорост в календара, изисква настройка с намалено притискане. Тази характеристика е голяма рядкост за улична писта“, обясни Зайдл.
„Това, което остава непроменено, е, че всяка грешка се на улична писта струва доста скъпо.. Това е едновременно предизвикателство и възможност за добро представяне. Сигурен съм, че ни чака доста вълнуващо състезание.“
See you soon, Baku! 🇦🇿 pic.twitter.com/gNW01P9uWM
— McLaren (@McLarenF1) June 7, 2022