Шефът на Макларън Андреас Зайдл коментира завършека на последната кампания и загубата на битката с Алпин. Според германеца, изоставането на британски отбор не се дължи само на проблемите на Даниел Рикиардо. Австралиецът изоставаше сериозно от Ландо Норис, макар да има много повече опит в F1.
Именно слабите резултати накараха Макларън да прекрати предсрочно неговия договор и да го замени с Оскар Пиастри. Рикиардо така и не успя да си намери титулярно място в друг отбор и в крайна сметка стана резервен пилот на Ред Бул.
Макларън завърши на пета позиция в шампионата при конструкторите през сезон 2022 в F1. Отборът от Уокинг водеше дълга и оспорвана борба с Алпин, която в крайна сметка завърши с победа на бившия отбор на Рено.
Екипът от Уокинг финишира сезон 2022 с актив от 159 точки. Така Макларън продължава негативната серия за финишира с една позиция надолу при конструкторите. Британците финишираха на трето място през сезон 2020, а миналата година бе изпреварен от Ферари и остана четвърти. Тази година Алпин изпревари британския екип с 14 точки. Голяма част от актива на Макларън бе спечелен от Ландо Норис. Британецът се качи на подиума, завърши пред Окон и Алонсо и спечели 122 точки. Същевременно Рикиардо остана извън топ 10 с актив от само 35 пункта.
Въпреки тази разлика между двамата състезатели, Зайдл нe обвинява Рикиардо за загубената четвърта позиция при конструкторите.
„Макларън загуби битката с Алпин не само заради слабите резултати на Рикиардо. Наясно и както с моята отговорност, така и с отговорността на отбора. За съжаление не успяхме [да] работим заедно с Даниел по начина, по който се надявахме, въпреки големия ангажимент, който беше поет и от двете страни“, сподели Зайдл.
„В крайна сметка това е част от това, че не сте спечелили точките като отбор, които сте искали да спечелите или сте могли да спечелите. Такива неща са типична част от спорта. В допълнение, това е нещо, което ще се опитаме да решим или подобрим за следващата година.“
Зайдл смята, че сезон 2022 е бил стъпка назад в сравнение с предишните няколко сезона. Германецът е съгласен, че Макларън е заслужавал да финишира на пета позиция и призна, че в Алпин са свършили по-добра работа. Въпреки това той смята, че е имало и много положителни неща, в които неговият отбор е постигнал напредък.
„На първо място, един от положителните моменти този сезон е, че ние бяхме единственият отбор след Ред Бул, Ферари и Мерцедес, който имаше представител на подиума.“
„Най-положителната новина за на бе тази, че Ландо всъщност успя да финишира на седма позиция в генералното класиране. Това означава, че той е най-добрият от пилотите, които не са в първите три отбора. Класирането още веднъж показва, че Ландо прави впечатляващ сезон, дори и резултатите да не са такива, каквито очаквахме. Признавам, че тази година той не разполагаше с автомобил, който да му позволи да се бори за подиуми и победи“, добави шефът на Макларън.
„Виждам, че се движим в правилната посока. Както вече казах, отново има много различни аспекти в екипа в Уокинг, а също и при този, който е на пистата. Виждам, че сме направили някакви стъпки напред“, завърши Андреас Зайдл.
Въпреки натиска на ограничението на харчовете в F1, германецът потвърди, че Макларън е наел повече инженери през 2022 г. Това е било от изключително значене за преодоляване на проблемите със спирачките и другите неуспехи, които срещна британския отбор.
Your round of wallpapers from the #AbuDhabGP as the team said farewell to DR and raced with the epic Vuse livery. 🇦🇪 #DrivenByChange
More sizes are available here: https://t.co/yphdlim0aV 🎨 pic.twitter.com/pkot41PcNi
— McLaren (@McLarenF1) November 22, 2022