Във Формула 1 има твърде много правила, които трябва да се опростят и да се даде повече свобода на стюардите на надпреварите от световния шампиона, заяви Зак Браун. Главният изпълнителен директор на Макларън Рейсинг сподели мнение, че не са необходими определения като това кой пилот кога е стигнал до връхната точка на завой. Коментарът му бе по повод случилото се между Ландо Норис и Макс Верстапен в края на Гран при на САЩ, наказанието на английския пилот и искането за преразглеждане на тази санкция, което бе отхвърлено.
„Мисля, че може би има твърде много правила. Има причина, поради която за стюарди се назначават бивши пилоти от Формула 1 и състезатели като цяло. Според мен те най-добре знаят какво се случва. Мисля, че вероятно е необходимо да поосвободим правилата и да позволим на стюардите на ФИА повече свобода. Те са наясно какво наистина се случва, не правилата с изискването да се търси кой е стигнал пръв до връхната точка на завой. Ако дадеш газ, то вероятно ще си пръв на това конкретно място, но е възможно да не вземеш кривата“, заяви CEO-то на Макларън Рейсинг.
„Според мен е нужно освобождаване на правилата и да се остави малко повече свобода на стюардите в F1. Дори вие“, обърна се Зак Браун към екипа на Скай Спортс, „виждате какво се случва. А не можем да позволим адвокати да оспорват легалността на правилата, определящи изхода от състезание“, каза още Зак Браун
Кристиан Хорнер бе убеден още от състезанието в Остин, че Ред Бул е в правото си. Още преди решението относно искането на Макларън за преразглеждане наказанието на Норис да стане известно той заяви, че съперниците от Уокинг имат право да поискат такова, но просто са допуснали грешка на Circuit of the Americas.
„Вижте, трябва да имаме доверие на процеса. Според мен стюардите са в трудна позиция. Смятам, че взетите от тях решения (през миналия уикенд) бяха абсолютно честни и правилни. Не може да изпреварваш извън пистата. Това е положението. Макларън има право да поиска преразглеждане. Да, вероятно съжаляват, че не върнаха позицията Макс, защото имаха сериозно предимство в темпото в тази част на състезанието. Освен това разполагаха с по-свежи гуми, така че вероятно щяха да го изпреварят така или иначе в онези последни четири обиколки“, коментира Хорнер.
Бившият пилот от Формула 1 Дейвид Култард директно обвини отбора на Макларън, че не е казал на Норис да върне позицията на Верстапен.
„Моята позиция е, че който е по-напред в това, което аз определям като връхната точка на завоя, има право да контролира кривата. Ако аз излезех от външната страна на Михаел [Шумахер] какво съм си мислел, че ще се случи? Малко по-назад съм, от външната страна – той ще ме избута от пистата. Разбира се, че ще го направи. Точно това ще стори и Макс. Фактът, че Макс излезе малко от бялата линия всъщност определя момента на пристигане във връхната точка“, обясни Култард.
„В случая с Джордж [Ръсел] той беше назад във връхната точка. След това излезе по-настрани, което избута другата кола. Затова получи наказание. За мен е абсолютно ясна ситуация.“
„Мисля, че Макларън сбърка като не каза на Ландо: „Върни му позицията и го изпревари някъде другаде“, защото Ландо имаше темпото да го направи. И след това цялото това оплакване: „О, има едни правила за едни и други за други“. Да се наредят на дългата опашка с оплакващи се и търсещи извинения“, продължи шотландецът
„За мен ситуацията беше агресивно, стратегическо разбиране на правилата от Макс и наивна позиция от страна на Макларън. Самият Ландо в обиколката за прибиране, ако не се лъжа, попита нещо от типа на „Защо не върнахме позицията?“ Той се довери на екипа си. Както и на факта, че и двамата изхвърчаха от пистата, вследствие на което сметна, че може да задържи позицията си. Но самият Ландо не е наясно с разположението на болидите при преминаването им през връхната точка на завоя“, каза още Култард, който кара през голяма част от кариерата си за Макларън – от 1996 до 2004 г.
View this post on Instagram