Начало Избрани Зак Браун: ФИА трябва да промени системата за квалификация на пилотите

Зак Браун: ФИА трябва да промени системата за квалификация на пилотите

1605
0
Зак Браун
Зак Браун; снимка: Индикар

ФИА трябва да промени системата за квалификация на пилотите. Това заяви Зак Браун. Според него, така ще се улесни присъединяването на пилотите на Индикар към стартовата решетка на Формула 1.

Браун неведнъж поиска състезателите от американските серии с едноместни болиди да получават повече точки в пилотските си книжки. Преди два месеца изпълнителният директор на Макларън заяви, че ФИА трябва да преразгледа системата за суперлицензите. Той иска участието в Индикар да има еднаква тежест с Формула 2.

Именно липсата на суперлиценз попречи на Колтън Херта да влезе във Формула 1. Младият американец е една от звездите на Индикар и бе близо до преминаване в Алфа Таури. От Ред Бул дори поискаха ФИА да направи компромис за Херта. Федерацията обаче не даде положителен отговор на запитването на Ред Бул. В крайна сметка Херта подписа многогодишен договор с Андрети Аутоспорт и продължава кариерата си в Индикар.

Макларън също разчита на пилоти от Индикар в лицето на Алекс Палу и Пато О’Уорд. Испанецът все още има договор с Чип Ганаси Рейсинг, но въпреки това получи разрешение да тества болидите на британския отбор. Бившият шампион в сериите Индикар бе зад волана на MCL36 в САЩ, докато О’Уорд- в Абу Даби. По-рано тази година Херта също тества болид на Макларън в Португалия.

Според Браун и тримата пилоти от Индикар имат достатъчно скорост и талант, за да бъдат достатъчно конкурентни и в F1.

По принцип спечелването на титлата в NTT IndyCar Series гарантира 40 точки в книжката на всеки един състезател. Този брой е достатъчен за получаването на суперлиценз. Всяка друга позиция в подреждането да по-малко точки. Именно заради това Хертa и О’Уорд нямат достатъчно точки за получаването на този пропуск.

Същевременно първите три места в F2 носят по 40 точки. Също така тук пилотите получават повече приходи, отколкото в Индикар.

След като ФИА отказа да даде суперлиценз на Херта, Ред Бул се обърна към Ник де Врис. Нидерландецът притежава този пропуск тъй като спечели Формула 2 и Формула Е. В крайна сметка той прие да подпише с Алфа Таури, макар да бе спряган за заместник на Николас Латифи в Уилямс.

Браун се надява президентът на ФИА Мохамед Бин Сулайем да преразгледа и промени системата за квалификация на пилотите.

„Нещото, което разбрах за президента, е това, че е готов да оспори съществуващите разпоредби и да ги поправи занапред“, сподели Браун.

„Той играе честно. Все пак това са правила, които ние няма да ги нарушаваме. Според мен това е най-правилно, дори и ако има някои неточности, каквато е суперлицензът.“

„ФИА трябва да промени системата за квалификация на пилотите. Вярвам, че президентът може да разгледа правилата и да каже: Може би това не е добро правило. Трябва да го преразгледаме и променим“, добави изпълнителният директор на Макларън.

Браун има огромни очаквания към новия пилот на Макларън Оскар Пиастри. Бившият шампион във Формула 2 замени сънародника си Даниел Рикиардо, който пък стана трети пилот на Ред Бул. Пиастри измина първите си километри с болид на британския отбор по време на следсезонните изпитания в Абу Даби. Според американския бизнесмен, младият австралиец ще бъде реална конкуренция на Ландо Норис.

„Ландо е един от най-бързите пилоти на стартовата решетка. Затова очаквам двамата с Оскар да са близо един до друг“, коментира Браун.

„Очаквам Оскар да има някои възможности да го победи и обратното. Очевидно е, че ние искаме двамата ни пилоти да са близо един до друг и често да разменят позициите си.“

„Първо искам Пиастри да се адаптира по най-добрия начин и да печели точки още от първия старт. Както знаем, Ландо е може би най-бързият пилот на стартовата решетка. Той можа да печели състезания, стига да разполага с правилното оборудване. Мисля, че вероятно всеки би се съгласил с това. Така Оскар ще има съотборник, който е един от най-класните състезатели в света. Въпреки това напълно очаквам Оскар да предизвиква Ландо с напредване на времето“, добави изпълнителният директор на Макларън.