При оставащи 10 кръга до края на световния шампионат от Формула 1 очакванията са битката в надпреварите да се ожесточи. Преди лятната ваканция на F1 Зак Браун дори заговори за борба и за двата шампионата, въпреки че Макларън не започна сезон 2024 с подобни амбиции. Разликата в генералното класиране при пилотите е 78 точки, тази в подреждането при конструкторите – 42. И докато за титлата при отборите въпросителни няма, то за битката при пилотите въпросът е трябва ли Макларън да даде предимство на Ландо Норис.
Питането се роди след Гран при на Унгария, в която тимът от Уокинг настоя британският пилот да пусне съотборника си Оскар Пиастри. Отборът така избра стратегиите на двамата, че Норис излезе пред съекипника си, който до този момент водеше. Впоследствие имаше коментари като този на Деймън Хил например, че ако Ландо загуби титлата само с няколко точки, то в Макларън ще се сетят за Унгария и ще се питат защо постъпиха така.
От самия тим на Макларън заявиха, че ще обсъдят през ваканцията дали през останалата част от първенството ще има пилот №1. Зак Браун обаче много държеше да подчертае, че отношението и към двамата пилоти на екипа е еднакво. Той заяви пред Аутоспорт, че и Норис, и Пиастри били №1 в тима.
„И двамата искат да са №1. И двамата са №1. Ние просто нямаме №2. Но те се състезават за отбора“, заяви главният изпълнителен директор на Макларън Рейсинг
„Пилотите ни са такива личности, че според мен могат да се състезават здраво, да са №1 в собственото си съзнание и едновременно с това да уважават факта, че ние имаме две коли №1. Винаги е било така и винаги ще бъде така. Ясно е, че с напредване на шампионата може да започнеш да разглеждаш работата си по стратегически различен начин ако единият пилот има по-добър шанс от другия. Но ние се отнасяме еднакво с тях. Те го знаят и уважават решенията ни, когато понякога се налага да правим някакви отстъпки. Пилотите ни изпитват респект към работата. Имаме късмет състезателите ни да са такива, каквито са“, допълни Зак Браун.
Отношенията между пилотите на един отбор са сложен въпрос, когато са с близко представяне и се стигне до борба за победи и титли. В някои екипи статутът на състезателите е ясен. В други отборът трябва да взима решения да подкрепи един от пилотите си. Дори и без битка за титлите обаче може да има търкания. Шарл Льоклер призна наскоро, че понякога точно това се случва с Карлос Сайнц, с когото са съотборници вече четвърти сезон във Ферари.
„Нормално е понякога да има търкания. С Карлос не винаги сме съгласни със случващото се на пистата, а управлението на адреналина не е лесно. Но важното е всичко да може да се обсъди след приключване на състезанието. По радиото изглежда като че ли винаги има напрежение, но не е така“, сподели Льоклер.
View this post on Instagram