Начало Избрани Зак Браун отрече задното крило на MCL38 да има основна заслуга за...

Зак Браун отрече задното крило на MCL38 да има основна заслуга за успеха на Макларън

363
0
Макларън MCL38
снимка, Макларън

Зак Браун коментира сагата около задното крило на Макларън MCL38. Американецът отрече спекулациите, че този огъващ се компонент е в основната на успеха на отбора в последните състезания.

Макларън представи иновативно задно крило, което се използваше по време на рейс уикендите в Белгия, Италия и Азербайджан. Първоначално ефектът на новия елемент в MCL38 не беше забелязан от конкурентите. Но след края на Гран при на Азербайджан се появиха различни клипове в социалните мрежи. На тях се виждаше как горната част на задното крило се огъва при натоварване, за да се получи ефект, наречен „мини DRS“. Това предизвика опасения, че може да дава несправедливо предимство на Макларън

Отбори като Ред Бул и Ферари повдигнаха въпроса за задното крило на Макларън пред ФИА. Федерацията провери елемента на MCL38 и го обяви за легален. Въпреки това по време на уикенда в Сингапур ФИА накара Макларън да промени задното крило на своя автомобил. По този начин спорът за този компонент беше приключен.

Съвсем очаквано, Ландо Норис и Оскар Пиастри обявиха, че задното крило отговаря на правилата. Андреа Стела също беше категоричен, е то е напълно легално. Шефът на Макларън дори призова ФИА да проведи компонентите на някои от другите автомобили.

Наскоро CEO-то на Макларън Зак Браун коментира сагата със задното крило на MCL38. Американецът настоя, че то е оказало много малко влияние върху представянето на болида.

„Няма значение кой печели. В този случай всички останали винаги се вглеждат в автомобила, за да разберат какво точно прави“, обясни Зак Браун пред The Times. „Напълно естествено е в момента хората се вглеждат в нашия автомобил и след това си правят заключения. Много от тях обаче са погрешни.“

„Преминахме успешно всеки един тест. Предложихме да направим малка модификация. Не смятаме, че тя ще има голямо значение, но около нея се вдигна толкова много шум. За демонстрираме, че нямаме някоя тайна, казахме на ФИА: „Добре, леко ще го модифицираме леко“, каза още CEO-то на Макларън.

Браун вярва, че съперниците на Макларън  правят това, което би направил всеки конкурентен отбор- проверяват обстойно най-добрия автомобил на стартовата решетка в момента.

„Те нямаше да си вършат толкова работата, ако не вдигаха шум. Това е комплимент, тъй като хората гледат автомобила ни и го изследват. Имаме някои наистина добри иновации в него“, заключи Зак Браун.

Следващия уикенд F1 се насоча към Остин. Уикендът на пистата на Америките ще бъде от изключително значение в борбата при пилоти и конструктори. В момента Макларън има аванс от 41 точки на върха спрямо Ред Бул. Същевременно Ландо Норис продължава да топи изоставането си спрямо Макс Верстапен.