ФИА променя част от процедурата за технически преглед на болидите от Формула 1 по време на състезателен уикенд заради подозрения, че един от отборите в шампионата е изменял отстоянието на болида от настилката в условията на закрит парк. Информацията е на Аутоспорт. Не се съобщава кой екип е подозиран, че е използвал подобен трик. Реакцията на федерацията е същата като при последните съмнения за нелегални компоненти. От ФИА заявиха, че няма доказателства който и да е тим да е правил подобно нещо. Процедурата за проверка обаче все пак ще бъде променена.
В информацията се твърди, че през последните седмици няколко отбора са водили разговори с ФИА заради подозрения, че един екип използва метод за промяна на компонент в предната част на колата, влияещ на отстоянието от настилката
Смята се, че това се е случвало след квалификация. Тогава болидите влизат в условията на закрит парк и е забранено да се правят промени в настройките. Случаите, в които това е позволено, са изведени в правилата, както и последствията от тях. Промяна в разстоянието от колата до асфалта обаче е забранено и би била нарушение на техническия регламент. Съмненията са, че чрез промяна на настройки от кокпита е имало изменение в предното крило. В информацията се отбелязва, че на теория подобно нещо може лесно да се изпълни от механик, извършващ обичайните проверки по автомобил между квалификацията и състезанието. Действията му освен това щели да останат невидими за външен наблюдател.
Посочва се също така как повдигналите въпроса екипи са открили предполагаемия трик. Това се е случило чрез преглед на предоставените от всички данни за конструкцията на компонентите. Те са предоставени на ФИА и качени на нейн сървър, до който достъп имат всички отбори. От федерацията са приели подозренията и са решили да променят процедурата за технически преглед още от този състезателен уикенд за Гран при на САЩ.
„Не сме получили никаква индикация, че който и да е отбор използва подобна система. ФИА обаче продължава да бди и полага постоянни усилия за подобряване контрола на спорта. Като част от този продължаващ процес въвеждаме промяна в процедурата, за да сме сигурни, че отстоянието не може лесно да бъде променено. В някои случаи това може да включва запечатване (на определен компонент), за да се осигури изпълнение на регламента“, е заявил говорител на ФИА
Досега имаше разисквания относно предни и задни крила на отбори от Формула 1. Предните бяха наблюдавани по-подробно от обичайното в продължение на няколко състезателни уикенд. Целта бе разглеждане на поведението им при движение и натоварване. От федерацията заявиха, че засега всички предни крила отговарят на техническите правила. При задните акцентът бе върху крилото на Макларън. От ФИА поискаха екипът от Уокинг да промени своето, чието поведение по време на Гран при на Азербайджан предизвика разгорещени дискусии. Отговарящият за едноместните състезателни болиди във федерацията Николас Томбазис обясни ненамесата на организацията до този момент с това, че в Баку слънцето греело под различен ъгъл. Той добави, че ако в Белгия и Италия някой отбор бил обърнал внимание, то от ФИА щели да действат малко по-рано.
View this post on Instagram