Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Защо продължава толкова дълго търсенето на втори пилот за екипа на Форс...

Защо продължава толкова дълго търсенето на втори пилот за екипа на Форс Индия?

42
0
VJM06,Пол ди Реста,Форс Индия

До началото на сезон 2013 остават 24 дни, но все още няма яснота, кой ще заеме последния свободен кокпит във Формула 1. Този в екипа на Форс Индия. Борбата за него продължава и желаещи за мястото не липсваха, като от сериозния кръг пилоти в крайна сметка останаха двама кандидати, бившият пилот на отбора Адриян Сутил и новобранеца Жул Бианки. И двамата ще получат шанс в Барселона да покажат своите качества. Но дали те са решаващи и защо отнема толкова време това решение.

Преговорите с различните кандидати текат от месеци. В същото време се появиха слухове, че отборът е в затруднено положение заради финансови проблеми с една от фирмите на единия съсобственик Виджай Маля. От тима обаче продължават да твърдят, че са финансово подсигурени и че решението за мястото на втория пилот ще бъде взето възоснова на показаните качества в кокпита. Реалността обаче изглежда е различна. И както винаги става дума за пари и за двигатели, които през следващата година ще са напълно различни. Тази реалност отблизо почувства и Бруно Сена. Бившият пилот на Уилямс бе сред най-сериозните фаворити за мястото, благодарение най-вече на сериозните си спонсори. В досегашните си участия с Испания Рейсинг, Рено и Уилямс, бразилецът не показа по никакъв начин, че заслужава място във Формула 1. Благодарение на фамилията си и амбициите на своята майка обаче той разполага със сериозни спонсори зад гърба си. И въпреки това той остана на сухо.

“Трудно е да се разбере, какво точно се случи”, описва пред бразилското радио Jovem Pan преговорите си с Форс Индия пилотът, който в крайна сметка ще кара за Астон Мартин в шампионатите за издръжливост. “Изглежда ще това, кой ще кара втория болид на отбора е от второстепенно значение.”

Жул Бианки е от академията за млади пилоти на Ферари. Италианците подкрепят французина и ако Форс Индия, където той изкара миналия сезон като тест пилот, го вземат за титуляр, е възможно отборът да получи изгодно двигатели за 2014 г. А това изглежда ще е един много сериозен фактор, защото с идването на новите турбо агрегати и увеличаване на работата на хибридните системи, ще се получи и увеличаване на разходите за двигатели. Ферари наскоро подчерта, че е много важно да си подсигури клиенти, защото има сериозна възможност да загуби един от настоящите си. Сънародниците от Торо Росо, които в момента карат с двигатели Ферари, са на прага пред подписването на договор с Рено.

Адриян Сутил от своя страна има сериозна връзка с Мерцедес още от годините, в които се състезаваше във Формула 3. Според слуховете двигателите на германците са по-скъпи от тези на италианците, но в комплект със Сутил цената може да падне. А какво се случва със Сена?
Той просто няма контакт с производител на двигатели.

“Преговаряхме и изведнъж всичко свърши. Те просто изчезнаха без всякакви обяснения. И това не се случи само с мен”, завършва Сена.