Слуховете за завръщането на Кими Райконен във Формула 1 се засилиха още през лятото на 2011 г. Те се появиха след посещението на финландеца във фабриката на Уилямс и подхраниха въображението на журналистите. Така и не се стигна обаче до разбирателство с Уилямс, а вместо това бившият световен шампион подписа с екипа на Рено. Какво обаче попречи до споразумението с екип с традиции, какъвто е Уилямс?
„Просто не намерихме решение, което да задоволява и двете страни“, цитиран бе Кими Райконен от Formula1.com. „Всички знаем, как протичат подобен тип преговори – една страна иска едно, другата друго. Ако не се стигне до компромис, двете страни се отдалечават една от друга. Понякога и това се случва в живота.“
В крайна сметка Райконен се завърна, но в екипа на Лотус.
„Аз се радвам, че попаднах в този отбор.“
Много бивши пилоти посещават падока или стоят на питуола по време на състезания. При Райконен в двегодишната му пауза имаше само две посещения и те не бяха свързани с носталгия по спорта.
„Бях два пъти на състезанията в Монако. Но не бях там, за да видя колите отново, а да правя бизнес. Когато човек иска да види кола, отива на тестове, когато иска да гледа състезание, просто си включва телевизора“, завършва Кими в типичния си стил.