Инцидентът след старта на спринта в Маями между Люис Хамилтън, Фернандо Алонсо, Ланс Строл и Ландо Норис предизвика сериозна полемика относно това кой е виновен за ситуацията. Пилотите на Астън Мартин се сбутаха в първи завой. В този момент Хамилтън връхлетя отдясно, имаше удар с Алонсо, откъдето нещата се изместиха още повече. В крайна сметка Строл отнесе Норис, който отпадна. Канадецът успя да се прибере в бокса, където и остана. Алонсо продължи в дъното на колоната. След това каза, че е убеден, че Хамилтън няма да бъде наказан, „защото не е испанец“.
Мерцедес-ът на Хамилтън почти не пострада и той се състезава през цялата спринтова дистанция. Дори стигна до осмото място, след което обаче получи наказание за превишена скорост в питлейна. Това го прати 16-ти.
След финала на късата състезателна дистанция стюардите оповестиха, че според тях никой от пилотите в ситуацията не носи цялата или по-голяма част от вината за катастрофите.
„Стюардите разгледаха позиционирането и информацията от системата на маршалите, видео записи от пистата и онборд кадри и определиха, че болиди №14, №18, №44 и №4 катастрофират при взимането на първи завой в първата обиколка (на спринта). Резултатът от ударите са повреди по №14 и №18 и отпадане на №4.“
„От видео доказателствата изглежда, че се случват поне три катастрофи. Първата е между №14 и №18. След това е между №44 и №14. Накрая е тази между №18 и №4. Според нас изглежда като че ли инцидентите стартират с удар между №14 и №18. Внезапното и бързо идване на №44 допринася за различните катастрофи. Не бяхме в състояние обаче да идентифицираме един или повече пилоти, които да са изцяло или в по-голяма степен отговорни за отделните инциденти или който и да е от тях.“
„Не бива да се забравя също така, че в първи завой на първа обиколка се прилага повече толерантност към пилотите. Затова и не предприемаме по-нататъшни действия“, се казва още в решението.
View this post on Instagram