Множество по-дребни, непрекъснати подобрения или малко, но големи пакети от обновления за колите – кой вариант работи по-добре през първия сезон от прилагането на новите технически правила във Формула 1? Придържане към оригинално избраната концепция или търсене на решения, проработили при други отбори? Битката в челото през първата половина от сезон 2022 бе изцяло между Ред Бул и Ферари, но работата на екипите зад тях също е интересна. В анализ на Ауто Мотор унд Шпорт се посочва, че и двата водещи екипа имаха серия от обновления от началото на състезателната година, но нито един не е взел очевидно предимство по отношение на техниката.
„Ред Бул и Ферари се неутрализират в усилията да изгладят слабостите на болидите си“, се казва в публикацията
В Маранело бяха решили още преди началото на сезона, че няма да се хвърлят да правят обновления на килограм. Вместо това всяка новост се изследва максимално подробно и се въвежда, когато във Ферари са убедени, че ще донесе положително развитие в скоростта и състезателното темпо.
„Подобренията носят ограничен прогрес. Правилата са доста рестриктивни и си затворен в рамките на концепцията си“, посочи шефът на Ферари Матия Биното.
Ред Бул прави постоянни промени в болидите си. Те въздействат и върху аеродинамичната концепция на RB18, съответно влияят на поведението на колите. В нито един от двата екипа обаче няма съществено изменение в темпото, се посочва в анализите.
Our hard work and dedication is paying off 🏆🏆🏆🏆
We’ve come a long way in 2022, but there’s plenty more to go in the final 11 rounds 💪#essereFerrari 🔴 @F1 pic.twitter.com/RdwnUnaxlk
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) July 20, 2022
Ключът в постигането на прогрес е разбиране на избраната концепция и работата на колите на писта, се казва още в материала на Ауто Мотор унд Шпорт. Посочените примери са два – първият от тях е Мерцедес
Осемкратните световни шампиони изостават значително от Ред Бул и Ферари, но малко по малко съкращават разликата. В редица състезателни уикенди бяха провеждани експерименти с екстремни настройки, както и с различни реглажи за двата F1 W13. Нещата се изчистват малко по малко, а тимът продължава да търси начин избраната първоначално концепция да проработи. В други екипи избраха различен подход – Астън Мартин например промени радикално колите си. От Барселона насам AMR22 прилича повече на RB18. Това е вторият пример в материала за важността отборът да разбира избраната концепция.
„Никое от копията на Ред Бул не е проработило досега“, е цитиран в немското издание анонимен източник.“
„Причината е, че никой не знае наистина какво върши Ред Бул под колата, за да остане тя стабилна. Не помага просто да изкопираш кутиите за радиаторите.“
На фона на постоянното говорене за новости Хаас прави забележително представяне с кола, която не е пипната от началото на сезона. Големият пакет новости, планирани от екипа на Гюнтер Щайнер, ще бъде въведен в Унгария. Това може би ще е и единственото обновление на VF-22 за тази състезателна година.
„Всички имат, а ние пак завършихме шести и осми в Австрия – без каквито и да е подобрения. На моменти тези нови компоненти се въвеждат заради едната публичност. Аз искам при нас да има реален напредък във времената за обиколка. Инженерите ми обещаха прогрес с повече от 0,2 сек за този нов пакет елементи. Иначе не бихме вложили толкова усилия“, заяви Щайнер.
📍 Circuit Paul Ricard 🇫🇷#HaasF1 #FrenchGP pic.twitter.com/h1oG0BMAjs
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) July 21, 2022