Световният шампион Себастиан Фетел ще потегли от полпозишън и във второто състезание за сезона, а близките резултати от квалификацията в Малайзия обещават интересна битка в неделя.
Пилотът на Ред Бул изпревари с 0.104 сек. Люис Хамилтън с Макларън, който беше единственият му конкурент за първото място. Британецът направи своята заявка за първото място с десета по-добро време от това на Фетел, след което свали границата с още няколко стотни.
Германецът обаче имаше последната дума и спечели квалификацията за 17-и път в своята кариера с аванс от 0.104 сек. Разликата е много по-малка от безапелационните 0.8 сек., с които той стигна до първото място на старта в Австралия. За разлика от тогава, сега и двамата пилоти на Ред Бул използваха системата KERS.
Марк Уебър и Дженсън Бътън затвърдиха доминацията на своите екипа над останалите и ще се наредят на втора редица на стартовата решетка. Двамата останаха на три десети зад Фетел, а разликата между тях беше само 0.021 сек. в полза на австралиеца.
Фернандо Алонсо остана далеч зад тях, след като нямаше отговор на тяхното темпо и впрегна всичките си усилия само в една обиколка. Пилотът на Ферари имаше на разположение само един комплект меки гуми, защото екипът отново подходи твърде консервативно и реши да се застрахова с използването им още в първата фаза на квалификацията.
Неговият съотборник Фелипе Маса остана седми, а между двамата се вмъкна Ник Хайдфелд с Рено. Вторият пилот на британците Виталий Петров записа осмо време, а първата десетка на Сепанг допълват Нико Розберг с Мерцедес и Камуи Кобаяши със Заубер.
Квалификацията започна спокойно, но в 12-ата минута беше прекъсната. Тогава капакът на радиаторите от лявата страна на болида на Себастиен Буеми се откъсна в движение. Обемистите останки от големия елемент останаха на пистата и това наложи развяването на червения флаг от маршалите.
Мерцедес имаше същите притеснения като Ферари и на свой ред заложи на меките гуми в първата фаза на елиминациите. По-бързите смеси изведоха Маса до първото място в нея, а Алонсо остана трети.
Марк Уебър също имаше проблеми в тази част и се движеше едва 15-и преди края, но успя да се измъкне от дъното на колоната. Ред Бул оправда лошото му темпо с трудностите в намирането на баланс с твърди гуми и малко гориво в резервоара.
Пастор Малдонадо с Уилямс пък беше пилотът от установените отбори, който не стигна до битката за Топ 10. В същото време Испания рейсинг спечели своята малка победа и пилотите на екипа направят първия си старт за сезона в Гран при на Малайзия. Витантонио Лиуци и Нараин Картикеян покриха 107% от обиколката на Маса, като влязоха в състезанието съответно с 2 и 1 секунда аванс.
Във втората фаза Бътън беше най-бърз, следван от Хамилтън и пилотите на Ред Бул. Трикратният победител на Сепанг Михаел Шумахер се оказа големият губещ от водещите отбори и не успя да намери място сред първите десет. Пилотът на Мерцедес остана 11-и и в неделя ще потегли непосредствено пред тандема на Торо Росо Себастиен Буеми и Хайме Алгерсуари. В същото време преките конкуренти на Мерцедес от Рено Ник Хайдфелд и Виталий Петров се класираха за решителната фаза с лекота и само с една бърза обиколка.