Заубер продължава да изпитва огромни затруднения при питстоповете. Швейцарският отбор отнесе глоба от €5000 след края на една много тежка надпревара в Австралия, в която отново си тръгна с празни ръце.
Заубер се сблъска с огромни главоболия по време на надпреварите в Бахрейн и Саудитска Арабия. Първо Валтери Ботас загуби поне 50 сек. при второто си спиране в бокса заради проблеми при слагането на задна дясна гума. Седмица по-късно съотборникът му Гуаню Жу се сблъска с подобен проблем по време на единствения си питстоп. По този начин китаецът загуби много време и възможността да запише по-силен резултат
Проблемите в бокса бяха забелязани от ръководителя на тима Алесандро Алуни Брави. Италианецът обеща да бъде направено пълно разследване на ситуацията. Той също така беше категоричен, че подобни неща няма да се случват в бъдеще.
В Мелбърн обаче Ботас претърпя още един проблем, който му коства 28 секунди и го лиши от шанса да спечели точки. Финландецът се е движеше пред двамата пилоти на Хаас и изпусна възможността да запише силен резултат
В този случай гайката на колелото изскочи от пистолета и се търкулна настани. По този начин тя застраши да попадне в някой от другите автомобили, преминаващи през бокса. Това нещо беше забелязано от стюардите на ФИА, които проведоха разследване.
След края на разследването стюардите постановиха, че „отборът е загубил контрол над гайката на колелото по време на питстопа. Това е довело до потенциално опасно състояние по време на състезанието“. В резултат на това беше наложена глоба от €5000.
Това е първият случай, в който се случва подобно нещо. Според състезателният директор на Заубер Шави Пужолар, хвръкналата гайка не е е резултат от промените, които отборът направи след Джеда.
„Това не трябваше да се случва. Не сме правили никакви модификации, които да са причина за това“, сподели Пужолар. „Това, което видяхме по време на свободните тренировки и тренировките за питстоп, ни накара да бъдем достатъчно уверени, че в състезанието всичко би трябвало да е наред.“
Пужолар призна, че повторното възникване на проблема е струвало много скъпо на Заубер.
„Още от първото състезание открихме някои проблеми с питстоповете и с напречната резба. Това е нещо, което не откриваме когато правим свободни тренировки и дори по време на подготовката ни през зимата.“
„Всеки път, когато навлизаме в ситуация на състезание, то става по-критично. Миналата седмица предприехме някои мерки за ограничаване и някои малки модификации. Гайката обаче продължава да не е достатъчно здрава, заради което имахме проблем при питстопа на Валтери.“
„Докато имаме този проблем, положението става много трудно за нас. Това не е проблем на екипа. Екипът прави всичко правилно. Имаме проблем с хардуера. Просто трябва да се уверим, че имаме време да намерим това решение и ще се опитаме да го поправим за Сузука“, завърши състезателният директор на Заубер.
58/58 🏁
A tough afternoon on the streets of Albert Park.#AusGP pic.twitter.com/1oJpVyclNb
— Stake F1 Team KICK Sauber (@stakef1team_ks) March 24, 2024