Валтери Ботас коментира събитията от Гран при на Саудитска Арабия. Пилотът на Заубер призна, че това е било още едно много тежко състезание за него и тима. Ботас се надява да постигне напредък в предстоящите надпревари и да започне да се бори за точки.
Ботас потегли от 16-та позиция в надпреварата на уличната писта в Джеда. Финландецът отново отпадна в първия сегмент от квалификацията. Ботас се движеше в задната част на колоната преди появата на кола за сигурност заради инцидента на Ланс Строл
Подобно на по-голямата част от своите колеги, Ботас също спря в бокса по време на периода на сейфти кар. Опитният финландец се върна на трасето с твърди гуми на Пирели. За нещастие Ботас нямаше нужното темпо да се бори за точки или местата малко зад челната десетка, макар и да направи второ спиране за меки гуми в обиколка №35. В крайна сметка той финишира 17-ти и изживя още една трудна надпревара през 2024 г.
„Джеда несъмнено беше още едно трудно състезание за мен. Това беше и един труден уикенд като цяло, в който нямахме темпото, което искахме да отключим от нашия автомобил. Избрахме агресивна стратегия с мека и твърда смес. Доста бързо разбрахме, че се борим доста с твърдата смес и никога не успявахме да я накараме да работи правилно“, сподели Ботас.
„В края на състезанието отново преминахме към софт с надеждата, че това ще промени ситуацията, което така и стана. Но за съжаление загубихме твърде много време в сравнение с нашите конкуренти. Следователно не успяхме да постигнем кой знае какво подобрение.“
„Сега имаме една седмица почивка преди Австралия. Ще имаме време да се прегрупираме като отбор и да анализираме това, което не се е получило досега. Това е едва второто състезание от общо двадесет и четири. Ще бъде важно да се занимаем с проблемите си и да работим усилено, за да ги решим своевременно. Като положителен факт може да се отбележи, че подготвяме някои новости, които се надяваме да ни позволят да направим крачка напред и да се върнем в борбата за точки“, завърши Валтери Ботас.
Съотборникът на Ботас Гуаню Жу финишира 18-ти. Състезателят на Заубер потегли последен, след като не взе участие в квалификацията заради тежкия инцидент, който претърпя в третата тренировка. Жу също заложи на стратегия с две спирания, която обаче не му донесе предимство
„Това определено не беше моят уикенд. Състезанието беше трудно в началото. Успяхме да изкараме доста дълго време с гумите медиум, преди да отидем в бокса за нови софт“, каза Жу.
„Спокойно щяхме да завършим близо до челната десетка. За съжаление питстопът компрометира състезанието ми. Срещнахме още един проблем с кръстосана гайка. Това е нещо, което разследваме като отбор. Трябва да разберем как се е случило това и да се подобрим. Така ще сме сигурни, че няма да се повтори. Положителното от този уикенд е, че темпото ми изглеждаше доста добро и определено се борим в средата на колоната и близо до точките“, добави състезателят на Заубер.
По време на уикенда стана ясно, че от Ауди са придобили изцяло Заубер. Германският производител се включва в F1 от сезон 2026 нататък. Очакванията са отборът да се казва „Ауди F1 Тийм“. Следователно името на Заубер ще изчезне след края на 2025 г.
Each race presents an opportunity to learn and evolve as a team. 💚
On to Australia 🇦🇺#SaudiArabianGP pic.twitter.com/PMjB3uzO2h
— Stake F1 Team KICK Sauber (@stakef1team_ks) March 10, 2024