Пилотите на Заубер Камуи Кобаяши и Серхио Перес показаха на света новия си автомобил С30. Събитието се състоя на пистата Рикардо Тормо до Валенсия, където утре започва първият официален предсезонен тест във Формула 1 за 2011 г. Основната цел на екипа за предстоящата състезателна година ще е да напредне в представянето си, след като успя да се стабилизира през 2010-а. Швейцарският отбор претърпя наложителна трансформация от заводски в частен екип след оттеглянето на BMW от Гран при.
– Искаме да финишираме в зоната на точките възможно най-редовно и да вървим нагоре в класирането при конструкторите. 2010-а бе 41-ата от историята на компанията ни и една от най-трудните, но преодоляхме всичко. Идването на Джеймс Кий вече бе полезно тогава, а сега С30 е негово дело – сподели шефът и собственик на отбора Петер Заубер.
В тима залагат на млади пилоти, единият от които ще е дебютант в Гран при. Камуи Кобаяши вече има един пълен сезон в F1 и ще разчита на опита си, придобит през 2010 г., когато спечели 32 от 44-те точки на екипа си.
– Научих много, натрупах увереност, целта ми за 2011 г. е да не допускам грешки – заяви японецът.
Перес току-що отпразнува 21-ата си годишнина и бе категоричен, че е наясно колко голямо предизвикателство е Формула 1, но ще положи всички усилия да се справи. Личната му цел е да върви непрекъснато напред.
В отборът пък се надяват новият Заубер С30 Ферари да е по-издръжлив от предшественика си след сериозната работа по него. В Хинвил се трудиха да подобрят и аеродинамичната ефективност, завиването и скоростта в кривите, както и да постигнат повече гъвкавост в настройките на окачването. Предната част е повдигната, средната – стеснена, а задната – възможно най-компактна. KERS-системата на отбора е разработената от Ферари, откъдето идват и двигателите за С30.
– За да постигнем прогрес през 2011 г., атакувахме слабостите на С29 още през миналата година и успяхме в голяма степен да напреднем. Целта ни – с оглед на всички промени – бе да създадем автомобил с предвидимо поведение – заяви техническият шеф Джеймс Кий.