Начало Други Заубер помага на Пурчер да остане в Индикар

Заубер помага на Пурчер да остане в Индикар

47
0
Тео Пурчер
Тео Пурчер, снимка Макларън

Заубер помага на Тео Пурчер да остане в Индикар. Действащият шампион във Формула 2 беше освободен от Ероу Макларън по-рано този месец и в момента няма никаква програма. Затова тимът от Хинвил ще направи всичко възможно, за гарантира бъдещето на Пурчер в американските серии.

Пурчер стана шампион във Формула 2 в края на миналата година. Французинът обаче не получи мечтаното повишение и остана тестов и резервен пилот в Заубер. Тъй като не можеше да остане в F2, Пурчер реши да продължи кариерата си другаде.

Първоначално Пурчер се прехвърли в Супер Формула с тима на Impul. 20-годишният пилот остана 18-ти в дебютния си старт на пистата Сузука. Планът беше той да кара за тима до края на годината и да се бори за резултати в челото.

В средата на април Пурчер направи обратен завой и се прехвърли в Индикар с Ероу Макларън. Французинът заместваше контузения Дейвид Малукас в Лонг Бийч, Алабама и Индианаполис. По-късно Ероу Макларън обяви, че Пурчер ще кара автомобил №6 до края на тази година

Действащият шампион във Формула 2 пропусна Индианаполис 500 и се завърна в Детройт и Роуд Америка. Миналата седмица Ероу Макларън хвърли бомба, след като обяви раздялата си с Пурчер. На негово място отборът сложи победителя от клас LMP2 в 24-те часа на Льо Ман Нолан Сийгъл. Решението на Ероу Макларън беше доста изненадващо и определено не беше прието от младия французин.

В момента Пурчер няма активна състезателна програма. Французинът се отказа от Супер Формула заради участието си в Индикар. Сега той се надява да остане част от американските серии и да намери място в друг отбор.

Пурчер продължава да е част от семейството на Заубер. Швейцарският отбор ще опита да помогне на своето протеже да намери място в Индикар възможно най-скоро. Ръководителят на Заубер Алесандро Алуни Брави беше разочарован от стеклите си събития. Италианецът все пак призна правото на Ероу Макларън да направи този избор.

„Макларън трябваше да промени стратегията си по отношение на пилотите . Ние разбираме тяхната позиция“, заяви Алуни Брави. „Разбира се, не можем да бъдем щастливи, най-вече защото Тео загуби възможността да има силна състезателна програма.“

„Това е нещо, което може да се случи в моторните спортове. Не можем да обвиняваме за това Макларън. Но точно сега трябва да погледнем към бъдещето и да намерим друга добра възможност за Тео“, добави директорът на Заубер.

„Вече работим заедно, за да му осигурим друго място в Индикар. Надяваме се, че той ще може да участва в няколко състезания тази година.“

„Искахме Пурчер да има важна състезателна програма. Той трябва винаги да е готов се качи в автомобила, ако се наложи. Още в първите си стартове в Индикар Тео веднага показа, че може да се бори за позиция в топ 10.“

Една от опциите за Пурчер е Dale Coyne Racing. Американският отбор също прави сериозни ротации на своите състезатели. Екипът разчита на Джак Харви през повечето стартове. Другите пилоти, които са карали там са Лука Гиото, Тристан Вотие и Сийгъл

Засега Алуни Брави не назовава конкретен отбор, който е податлив да вземе Пурчер.

„Фокусирани сме върху това той да има силна програма за 2025 г. с един от най-добрите отбори в Индикар“, каза директорът на Заубер. „Това е много взискателен шампионат. В него има различни трасета и много опитни и професионални пилоти със специфични познания за категорията.“

„ЗА мен това е добра среда за израстване на един пилот. Сега не можем да изпуснем други възможности за него да се състезава. За пилот като него ролята на резерва пилот не е достатъчна, за да го поддържа в добра състезателна форма“, завърши Алесандро Алуни Брави.

Пурчер не е една от опциите за Заубер през 2025 г. и по-нататък. Швейцарският отбор вече си осигури Нико Хюлкенберг и продължава търсенето на втори пилот. Сред спряганите имена са Карлос Сайнц, Естебан Окон и Пиер Гасли. Има и малка вероятност тимът да продължи да разчита на Валтери Ботас, ако не остане с по-добри опции.