Заубер все още търси причината за износената планка в болида на Нико Хюлкенберг. Германецът беше изваден от надпреварата в Бахрейн заради нарушаване на техническия правилник. Тимът от Хинвил обеща да намери какво точно е довело до тази грешка и да си вземе нужните поуки от цялата ситуация.
Заубер все още търси отговори на въпросите, свързани с дисквалификацията на Хюлкенберг в Гран при на Бахрейн. Германецът пресече финала на 13-о място и водеше тежки битки със своите съперници. Но няколко часа по-късно той беше дисквалифициран. Причината за решението на ФИА беше свързана с това, че планката под неговия болид е била прекалено износена
Това е втори случай за тази година, в който се налага такава дисквалификация. Преди няколко седмици Люис Хамилтън също беше дисквалифициран заради абсолютно същото нарушение. Случаят при британеца беше по-неприятен, след като той загуби точки. В същото време Хюлкенберг не се класира в зоната на точките. Въпреки това той записа силен резултат, с който да потвърди напредъка на Заубер.
„Очевидно при измерването планките са били по-ниски стойности от 9 мм“, заяви Беат Зендер. „Правиш първите три тренировки, след това измерваш и имаш своите референции. За момента наистина не знаем защо се случи точно това.“
„Може би една от причините беше факта, че Нико направи само няколко обиколки в FP3. В този случай липсваше един референтен показател. Но това не трябва повече да се случва, той като може да ни коства много повече“, добави оперативният директор на Заубер.
Зендер призна, че неравната писта в Бахрейн трудно би причинила толкова голямо износване на планките. Въпреки това той не си потърси оправдание.
„Трябва да вземете предвид дали имате писта, на която автомобилът ви отскача много, дали се движите по бордюри с голямо занасяне. Това е груба грешка от наша страна.“
„Никога не сме имали намерение да нарушаваме правилата. Можете ли да си представите, че се оказвате в точките и ги губите?“, добави швейцарецът.
Заубер добави, че автомобилът е Габриел Бортолето е бил с други настройки и по-ниски нива на притискане. Бразилецът нямаше проблеми с износването на планката. В крайна сметка той финишира 19-ти, след като нямаше никакво темпо на пистата в Сахир
В момента Заубер заема десетото място при конструкторите с актив от 6 точки. Екипът от Хинвил беше изпреварен от Алпин след Гран при на Бахрейн. Въпреки това Зендер отбеляза напредъка, който е постигнал отбора от началото на годината. Но в същото време той призна, че автомобилът се нуждае от още няколко десети, ако иска да бъде редовен претендент за класиране в точките и да не разчита само на хаотични състезания като това в Мелбърн.
„Това не свързано само със състезания като това в Мелбърн. Квалификацията е от решаващо значение, а след това много зависи в коя група намираш. Чистият въздух прави толкова голяма разлика във всяко отношение.“
„В днешно време се нуждаеш от 1.2 до 1.5 секунди разлика във времето за обиколка, за да можеш да атакуваш успешно. Мръсният въздух е болезнен, а чистият е много по-здравословен за гумите ти.“
„Знаем, че трябва бързо да намерим две или три десети, само за да се класираме малко по-нагоре в решетката. Нико е един от най-добрите квалификатори, с които някога съм работил. Честно казано има значение дали стартираш от P13 или P16″, заключи оперативният директор на Заубер.
Вижте тази публикация в Instagram.