Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Жега и влажност – личният треньор на Льоклер разказа какви са предизвикателствата...

Жега и влажност – личният треньор на Льоклер разказа какви са предизвикателствата в Сингапур за пилотите

863
0
Андреа Ферари, Шарл Льоклер
Андреа Ферари и Шарл Льоклер; снимка: Ферари

Андреа Ферари е личен треньор на Шарл Льоклер в тима на Ферари. Той сподели преди началото на уикенда в Сингапур какви са предизвикателствата на пистата и времето там за състезателите от Формула 1.

Какви са физическите предизвикателства за един пилот на пистата в Сингапур?
Андреа Ферари
Андреа Ферари; снимка: Ферари

„Пистата в Сингапур има най-големи изисквания към пилотите от трасетата в настоящия календар. Това е традиционна улична конфигурация и стените наказват и най-малката загуба на концентрация. Освен това няма дълги прави, така че състезателят дъх не може да си поеме, тъй като единствено на права сърцето може да позабави ритъм и така пилотът да си почине. Ситуацията се усложнява допълнително от климата на Сингапур – много високи температури и нива на влажност. Това оказва влияние върху терморегулацията – способността на тялото да разпределя топлината. Пилотите се потят много, което означава загуба на минерални соли и калций, а те са важни за работата на мускулите. Съответно това може да има ефект върху представянето на писта.“

Добре известен факт е, че жегата и влажността в Сингапур са огромни. Как може един пилот от Формула 1 да се подготви за подобни екстремни стойности?

„По време на Гран при на Сингапур един пилот може да загуби до 3 килограма от теглото си по време на състезателната дистанция. Това може да доведе до значителен спад в представянето. За преодоляване на тази пречка пилотът трябва да е постоянно хидратиран по време на състезанието. В Сингапур се пристига максимално рано, за да се адаптира организмът към климата. Провеждат се и няколко тренировъчни сесии, но програмата е започнала няколко седмици по-рано и освен упражнения включва и сауни, които помагат за свикването с тези конкретни условия.“

Сауната като част от програмата на пилотите преди Гран при на Сингапур бе популяризирана в най-голяма степен от Валтери Ботас. Финландецът публикува кратко видео в Инстаграм с репликата: „За някои е тренировка за Сингапур. За други е финландски ежедневен ритуал.“

Уикендът в Сингапур протича по уникален график – всичко на пистата започва в късния следобед. Какъв е подходът към това?

„Този аспект всъщност е най-лесен за справяне“, каза още Андреа Ферари.

„Програмите на пилотите са такива, че остават на европейско време. Идват на трасето късно следобед, тръгват си в малките часове на сутринта. Физически и психологически това състезание е значително по-лесно за провеждане, отколкото следващата надпревара – тя ще е в Япония, а там състезателите трябва да се пренастроят към местното време.“