Начало Избрани Жу е съгласен с наказанието си в състезанието на Пол Рикар

Жу е съгласен с наказанието си в състезанието на Пол Рикар

624
0
Гуаню Жу, Алфа Ромео
Гуаню Жу, снимка Алфа Ромео

Гуаню Жу е съгласен с наказанието си в състезанието на Пол Рикар. Пилотът на Алфа Ромео имаше контакт с Мик Шумахер от екипа на Хаас, заради който бе санкциониран с 5 секунди.

Стюардите във Франция са отсъдили, че пилотът-новобранец е „повече виновен за сблъсъка.“ Също така отбелязаха, че Жу „е загубил контрол над задната част на автомобила, когато [Шумахер] е бил от външната страна и е осъществил контакт с Шумахер, което е довело до завъртането му.“

В крайна сметка състезателят на Алфа Ромео отпадна в заключителната фаза на състезанието на Пол Рикар след технически проблем. Най-вероятно оттеглянето на Жу отново е било свързано със задвижващата система Ферари 066/7.

23-годишният пилот призна, че не е успял да предотврати инцидента с Шумахер.

За съжаление,  очевидно аз бях напред в завоя. Преди края на кривата Мик набра повече скорост и заобиколи малко пред мен, но тогава аз бях затворил малко повече завоя.“

„Мисля, че и двамата малко не преценихме къде се намираме, така че в този момент беше почти невъзможно да разбера, че той започна да се затваря вратата. Мисля, че той не ми остави достатъчно място. За съжаление се стигна до контакт, който не исках да се случва.“

Малко преди надпреварата на Пол Рикар пилотите обсъдиха с директорите на състезанието отговорите на стюардите на няколко инцидента от предишните кръгове. Сред тях са сблъсъкът на Джордж Ръсел със Серхио Перес в Гран при на Австрия. Тогава британецът получи наказание. Междувременно Алекс Албон не бе санкциониран заради контакта със Себастиан Фетел в по-късната фаза от състезанието на Ред Бул Ринг.

Жу заяви, че инцидентът с Шумахер е бил подобен на случаите от Австрия.

„Беше подобно на контактите между Ръсел-Перес и Фетел-Албон. Пилотът отвън има повече сцепление и се опитва да продължи напред. След това започна да се затваря повече към вътрешната страна. В този момент радиусът на завоя става по-тесен. Затова не можеш да направиш много движения. Просто колата ти започва да използва повече кормилно управление при завиване.“

Така че съм щастлив да получа допълнителни пет секунди. Очевидно просто трябва да има повече постоянство от комисарите, защото Алекс не получи наказание. Така че, щом това ще е последователно до края на годината, ще съм щастлив да го направя.“

Стюардите също така дадоха на Жу две наказателни точки. По този начин китаецът удвои техния брой от началото на сезона.

Пилотът на Алфа Ромео така и не стигна до карирания флаг, след като получи поред проблем със силовия агрегат. Той разкри, че повредата се е проявила много преди да го извади от състезанието на Пол Рикар.

Всъщност 20 обиколки преди края усетих някакъв проблем. Просто страдах от липса на мощност. Не съм сигурен защо се получи така. В една обиколка всичко беше наред, а след три, четири тура изведнъж се появяваше проблем.“

Опитахме се да го поправим. Изглеждаше, че можеше да завършим състезанието. В крайна сметка шест обиколки преди края просто загубих цялата си скорост. Затова смятам, че това беше най-безопасното решение.“

Това бе общо пето отпадане за Жу от началото на сезон 2022. Преди това той не завърши състезанията в Маями, Испания, Азербайджан и Великобритания. Само оттеглянето на Силвърстоун не бе заради технически проблеми с двигателя на Ферари.

„Не е никак приятно да се случват такива неща по средата на сезона, особено след като предстоят толкова много стартове до края на годината. Някои от тях ще бъдат много горещи, като например Сингапур, Остин, както и някои други трасета. Всички момчета се стараят да нямат проблеми, така че се надявам да успеем да поправим тези проблеми в най-скоро време“, завърши Гуаню Жу.

Другият пилот на Алфа Ромео Валтери Ботас финишира на 14-та позиция. Така Гран при на Франция бе третата поредна надпревара, в която екипът от Хинвил остава с празни ръце.