Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Жу отговори на коментарите, че не заслужава място в F1

Жу отговори на коментарите, че не заслужава място в F1

911
0
Гуаню Жу
Гуаню Жу, снимка Заубер

Гуаню Жу отговори на последните критики по свой адрес. Китаецът не е съгласен с думите на Жак Вилньов, че не „заслужава мястото си в F1“ и че е в Заубер само заради спонсорите, които носи със себе си. Жу също така разкри, че продължава да работи за оставането си в световния шампионат.

Жу дебютира в F1 пред 2022 г. с тогавашния отбор на Алфа Ромео. 25-годишният състезател финишира десети в първия старт в Бахрейн. След това той записа едва две класирания в зоната на точките и изоставаше сериозно от Валтери Ботас. Въпреки това договорът му с тима от Хинвил беше удължен до края на 2023 г.

Миналата година Жу записа само три класирания в топ 10 и събра актив от 6 точки. Той обаче остана част от Заубер за още един сезон заедно с Ботас. Но очакванията бяха това да бъде последният му сезон като пилот от F1.

Жу няма нито една спечелена точка от началото на тазгодишната кампания. Китаецът финишира 11-ти в Бахрейн. След това той редовно беше далеч от зоната на точките и дори отпадна на Спа заради проблем с хидравликата.

Слабите резултати накараха Жак Вилньов да отправи критики към Жу. Световният шампион за сезон 1997 е на мнение, че китаецът „не заслужава мястото си в F1“ и е част от Заубер само заради солидните спонсори, които води със себе си.

„Въз основа на резултатите, Жу не заслужава място във Формула 1. Той има голям багаж от пари от спонсорите си, които трябва да сложи някъде“, каза Вилньов по-рано този месец.

Китайският пилот отговори на казаното от Вилньов. Той призна, че се надява да остане в Заубер и през следващия сезон и че критиките на канадеца са напълно погрешни и напълно безполезни.

„Има много глупави слухове от медиите. Чувах някои слухове в миналото и за първи път говоря с някого [за това]“, сподели Жу пред racingnews365.

„Хората казват неща като: „Не знам колко пари нося“ [или че говоря] с един от отборите. Не e тук [в Заубер]. Няма да споменавам кой отбор, те току-що обявиха напускането на единия си пилот.“

„Това, което искам да кажа, е, че почти не съм говорил с тях през този период. Слуховете просто измислят някакви спонсорски пари, която бих могъл да сложа на масата. Иска ми се да имах това, тъй като може би мога да инвестирам в Заубер и да се възползвам от това.“

„Искам да го кажа ясно- Това просто са много слухове от някои хора. Това е доста смешно, но от друга гледнa точка е малко неуважително да се каже“, добави пилотът на Заубер.

Жу заема 19-то място във временното класиране след първите 14 кръга за сезона. Китаецът е с две места по-напред от съотборника си Валтери Ботас. Двамата разполагат с изключително неконкурентен автомобил, който не им позволява да се борят за позиции в топ 10

Бъдещето на Жу е под сериозна въпросителна. Очаква се той да бъде освободен от Заубер в края на годината, за да направи място на Нико Хюлкенберг. Китайецът обаче продължава разговорите с тима заедно със своя мениджър Греъм Лоuдън.

„Греъм и аз работим усилено върху себе си за да покажем на какво съм способен. Той разглежда малкото опции, които все още са налични на масата“, обясни Жу.

Вариантите пред Жу са изключително ограничени. Освен Заубер, има още три отбора, които не са потвърдили пълния си състав за 2025 г. Той обаче няма как да отиде в Мерцедес или Виза РБ. Една от опциите е да премине в Алпин. Френският отбор има партньорство с един от спонсорите на Жу- Geely. Но по всичко изглежда, че от Алпин ще заложат на Джак Дуън.

Това оставя Заубер като най-добрия шанс за Жу. Скорошното пристигане на Матия Биното може да засили надеждите му в това отношение. Двамата се познават от времето, когато китаецът беше част от академията на Ферари.

„Това определено е по-добре за бъдещето или за следващата година определено. Познавам Матия от доста време, тъй бях ангажиран с академията на Ферари от няколко години“, обясни китаецът.

„Искам да остана в този шампионат. Това е нещо, което искам да правя. Не съм мислил по въпроса дали стана трети пилот на друго място. Моят начин на мислене е да получа  титулярно. Бих казал, че все още шанс от 50 % или повече да получа място“, заключи Гуаню Жу.