Гуаню Жу може да стане резервен пилот на Ферари. Според информация в Италия, китаецът е много близо до сключване на сделка със Скудерията. Присъединяването на Жу би било от голяма полза заради спонсорите, които ще доведе със себе си, както и разширяването на популярността на Ферари в Китай.
🚨| Reports: Zhou Guanyu is set to be Scuderia Ferrari’s reserve driver for 2025.
Via: Corriere#F1 #ScuderiaFerrari #ZhouGuanyu pic.twitter.com/gvNqSqB12a
— Sportskeeda F1 (@SportskeedaF1) November 17, 2024
Жу остана без титулярно място за следващия сезон. 25-годишният състезател напуска Заубер в края на тази година, за да направи място на Нико Хюлкенберг. Така той ще приключи престоя си в тима от Хинвил, за който кара от 2022 г. насам
Китаецът опита да остане на стартовата решетка и водеше разговори с Хаас и Алпин. В крайна сметка той не успя да постигне договорка с друг екип, макар и да разполагаше със сериозни спонсори. Следователно Жу няма да бъде на грида догодина.
По-рано този месец Жу призна, че иска да остане в падока на F1, макар и в ролята на тестов и резервен пилот. Китаецът призна, че разговаря с няколко екипа и се надява да има добри новини в най-скоро време.
„В момента F1 е приоритет за мен. Ако това не се случи, трябва да гледаме с широко отворени очи на друго място“, сподели Жу.
„Намираме се в трудно положение. Ако трябва да изчакам една година, съм готов да го направя. Но ако чакам повече от една или две години, вероятно ще си тръгна завинаги от този шампионат“, добави пилотът на Заубер.
В края на миналата седмица се появи информация на няколко италиански издания. Според нея Жу е много близо до присъединяване към Ферари. Младият китаец трябва да бъде тестов и резервен пилот. До момента тази роля се изпълняваше от Оливър Беърман и Робърт Шварцман. Британецът ще бъде титулярен пилот на Хаас догодина, докато неговият колега реши да се прехвърли в Индикар. Не се знае дали Шварцман ще запази връзките си с Ферари, или ще напусне Скудерията.
Жу има предишна история с Ферари. Китаецът беше част от академията на Скудерията в периода 2014-2018 г. След това той отиде към тази на Рено/Алпин. Жу също така се познава много добре с Фредерик Васьор. Именно френският специалист го доведе в тогавашния тим на Алфа Ромео в началото на 2022 г.
Ако се присъедини към Ферари, Жу ще може да кара само по време на тестове на гуми или такива с предишни автомобили. Според настоящите правила той няма да има право да участва в дадена свободна тренировка. Разбира се, той би заменил при нужда Шарл Льоклер или Люис Хамилтън.
Zhou Guanyu was a very successful junior driver in the Ferrari Driver Academy from 2014 until 2018… 👀
This is the main reason why his move to become Ferrari’s #F1 reserve next season is so widely expected.
Here he is at Fiorano ten years ago 👇 pic.twitter.com/90QoclwvGh
— Danny Herbert (@TheDHerbert) November 17, 2024