След почти 50 години Mercedes отново стартира ванкеловия двигател в модела C 111. Втората премиера на концептуалния автомобил ще се състои в Пебъл Бийч на 16 август.
При първата си премиера C 111 предизвика вълнение, става тема на разговори и получава предложения за покупка. Но Mercedes упорито отказва да продава спортния автомобил с централно разположен ванкелов двигател. Дизайнерската студия се превръща в семейство от тестови автомобили в четири поколения.
Премиери във Франкфурт и Женева
Версията с четирироторен ванкелов двигател, която ще бъде показана на Пебъл Бийч, е вече второ поколение с 350 к.с. Премиерата на първия C 111 се е състояла на автосалона във Франкфурт през есента на 1969 г. Автомобилът е с трироторен ванкелов мотор и мощност 280 к.с. Няколко месеца по-късно, на 10 и 11 март 1970 г., на пистата „Монтюпе“ край Женева журналистите имат възможност да шофират C 111-II.
От лятото на 1969 г. Бруно Сако и Йозеф Галицендьорфер ръководят проектирането на дизайна на C111-II, който ще се появи на автомобилното изложение в Женева няколко месеца по-късно. Боядисана в цвят бял есенен металик, студията се превръща в автомобил мечта. Намаленото с осем процента в сравнение с първия модел аеродинамично съпротивление спомага за постигането на целевата максимална скорост 300 км/ч.
Първият автомобил, проектиран с компютър
Това, което много хора вероятно не знаят: Според Mercedes моделът C 111 е първият автомобил в света, проектиран с компютър. Така нареченият Метод на еластичните елементи (ESEM) е разработен от Mercedes вариант на Метода на крайните елементи (FEM). Той спестява четири месеца време за развойни дейности.
Впоследствие C 111 е подложен на различни тестове. Екземплярът в музея е използван например за изпитания, при които се определя температурата в багажника. Съответно автомобилът не е възстановен до състояние „конкорсо“, но пък е запазен оригиналният вид на прототипа.
Добре съхранен ванкелов двигател
Ванкеловият двигател не е работил почти 50 години. Въпреки това той е съхраняван много добре, затова след няколко седмици в класик центъра във Фелбах е заработил отново. Възстановеният C 111-II вече е изминал първите си километри.
Накратко: По време на Concous d’Elegance в Пебъл Бийч Mercedes C 111-II, който 54 години след дебюта си в Женева е подготвен да се движи отново, ще отпразнува своята втора премиера. Напълно възможно е там концептуалният автомобил отново да завърти главите на публиката.