Начало Автомобили Тест – Jaguar F-Pace или котешки работи

Тест – Jaguar F-Pace или котешки работи

48
0

Виждал много разновидности на Jaguar – лимузини, седани, кабриолети, бюджетни версии, комбита, спортни модели, пототипи за 24 часа на Льо Ман, дори болид от Формула 1… Но не вярвах за кросоувър… Поне докато не се появи концепцията C-X17, а после и моделът F-Pace.

И не само се появи. Jaguar F-Pace просто разтърси сегмента и вкара британската котка в нова орбита, сред големите играчи на пазара. Защото Британската котка вече има всичко в семейството си, предлага богат избор на благородни автомобили. С колеги споделихме, че F-Pace е най-красивият кросоувър на пазара в момента. Пред него  „Дебелата Берта“ – Porsche Cayenne или прекият конкурент Macan са като „грозното пате“. Да не говорим за разни фръцльовци с конвенционални кросоувъри от други марки…

Още с първите километри, изминати с F-Pace  става ясно, колко по-различен е този   автомобил дори от котешката си рода. Преди да карам F-Pace, имах възможност да пробвам и новият Jaguar XF със същия двигател – дизелов V6, битурбо, с обем 2993 куб. см, мощност 300 к.с. при 4000 об/мин. и максимален въртящ момент от 700 Нм при 2000 об/мин. Разликата е огромна, но за новия  XF ще разкажем отделно. Сега обаче ще споменем, че въпреки яката газ, която раздавахме, особено на магистралата, средният разход на F-Pace бе около 9,3 л/100 км. XF със същия двигател, за който стана дума, който е с 250 кг по-лек, даде 8,9 л на 100 км. Вярно, през Родопите, от Батак до Доспат,  но седанът все пак не е кросовър, нали!

Jaguar F-Pace е мощен и бърз. Максималната му скорост е 241 км/ч., ускорява от 0 до 100 за 6,2 сек. и има среден разход по документ от 6 л, а вредните емисии СО2 са 159 гр/км. Автомобилът стои напето на 20 или на 22-цоловитне си колела. Теглото му е над 1900 кг, но F-Pace  съвсем не изглежда притеснен от това нито като външен вид, нито като динамика, за която вече стана дума. Пъстрите цветове – червен, морско синьо много му отиват и  му придават весел и приветлив вид. Кросоувъра впечатлява и с изчистените линии, дългия капак, гордата стойка. Всичко в автомобила е пипнато ювелирно и лъха на благородство, на удобство, на практичност. От Jaguar определят кросоувъра като автомобил за всекидневно ползване. И са напълно прави, защото той се управлява еднакво леко и удобно в града, и на асфалт, и на магистрала и да доста тежка пресечена местност. Много е маневрен и подвижен, лесен за управление. F-Pace е със системата за електронно сервоусилване на волана.

Цялата конструкция на монокок каросерията на този спортен кросоувър е от 80% рециклиран алуминий и има невероятна издръжливост на усукване. От F-Type са заимствани предното окачване с двойни носачи и усъвършенстваното задно окачване тип Integral Link. Векторното управление на въртящия момент се предлага като стандартно оборудване с монотръбни амортисьори, системата с електрическо управление Адаптивна динамика измерва движението на каросерията и колелата съответно 100 и 500 пъти в секунда. Така се осигурява оптимално плавно движение при всякакви пътни условия.

Автомобилът, който карахме бе с панорамен покрив. Друго важно нещо е големият обем на багажника – 650 литра. Отвътре – удобен и просторен кожен салон, ергономични седалки, удобен волан, изчистено табло, на което не можеш да забележиш нищо излишно. Пак се връщам на простора. Дори на задната седалка се чувствам удобно, имам достатъчно място за краката и за главата. Междуосието и следата са различни от всички други автомобили Jaguar. С дължина от 4 731 мм и междуосие от 2 874 мм, новият F-Pace е с финия профил и късия преден надвес, характерни за дизайна на Jaguar, даващи изключително просторен интериор.

Излизаме на една поляна край Банско. Тревата и почвата са доста мокри от валелия през нощта дъжд. F-Pace се справя перфектно с потеглянето, завиването изкачването на наклон в тези трудни условия. Но това не е возило за лов, риболов и екстремно катерене на баири. Истинското царство на F-Pace е шосето, острите или бързи завои. На прохода „Предела“ разбираме безпределните възможности на „Котката“. Автомобилът е толкова стабилен, че сам те ръчка – газ, газ, газ…  Воланът е изключително удобен, директен и прецизен, заради електроусилвателя EPAS. Трансмисията като да е правена точно за споменатия дизелов двигател. Но не е. Тя просто си е перфектна, а системата AWD работи незабележимо. При нормални условия разпределението на споменатите 700 Нм е до 90% към задния мост, а при нужда може да прехвърли до 90% отиват към предните колела. Ако има зор – въртящият момент се разпределя поравно. Тази AWD система с въртящ момент при необходимост е най-усъвършенстваната на Jaguar. Системата Adaptive Surface Response (ASR) прави задвижването 4х4 още по-ефективно при трудни терени. Освен всички съществуващи системи на Jaguar, има и още допълнителни технологии за динамика при всякакви повърхности – All Surface Progress Control и Low Friction Launch.