Люис Хамилтън спечели убедително Гран при на Япония на пистата Сузука и направи много сериозна крачка към спечелването на титлата за втора поредна година. Пилотът на Мерцедес беше безпощаден от самото начало на състезанието и не остави шансове на съперниците си, увеличавайки преднината си на 48 точки пред съотборника си Нико Розберг 5 кръга преди края на сезона.
Люис потегли от втора позиция, но това не му попречи да поведе колоната и след това да контролира състезанието по перфектен начин. Розберг остана втори, а победителят от предишния кръг в Сингапур Себастиан Фетел се нареди 3-и, въпреки че в по-голямата част от състезанието се движеше 2-и. Челната петица допълниха Райконен с Ферари и Ботас с Уилямс.
На старта Хамилтън потегли много добре и се изравни с Розберг в първия завой. Люис беше от вътрешната страна, рискува и притисна съперника си и в завой 2 и успя да мине пред него. Нико от своя страна трябваше да върне газта, за да не се стигне до контакт между двамата и загуби позиции от Фетел и Ботас. По назад в колоната контакт между Маса и Рикиардо доведе до спукване на гуми и на двамата – предна дясна за Фелипе и задна лява за пилота на Ред Бул. Това наложи принудителни спирания в бокса и огромно изоставане, която нямаше как да бъде наваксано.
Хамилтън започна да се откъсва с около половин секунда на обиколка пред Фетел, а Розберг не можеше да изпревари Ботас. След първите спирания в бокса позициите в челото се запазиха. Хамилтън и Ботас обаче сложиха гумите „медиум“, докато Кими, Фетел и Розберг поставиха „хард“. Въпреки по-твърдите гуми Нико изпревари Ботас и започна да настига Фетел.
По назад в колоната Алонсо правеше чудеса от храброст да задържи по-бързите коли на Ред Бул и Торо Росо зад себе си и да остане в зоната на точките. В крайна сметка обаче Фернандо не може да спре Верстапен, който го изпревари. До финала пилотът на Макларън продължи да кара много силно и завърши 11-и, правейки може би най-доброто си състезание за сезона с оглед на обстоятелствата и възможностите на колата.
Кими Райконен спря 24 тура преди финала за втория си питстоп и успя да прескочи Ботас, който влезе в пита за смяна на гуми обиколка по-късно.
LAP 31/53: Disappointment for Ferrari as Vettel boxes but emerges behind Rosberg and is relegated to P3 #JapaneseGP pic.twitter.com/tJD7CsuLhr
— Formula 1 (@F1) September 27, 2015
Тур по-късно Розберг рискува с по-ранно спиране в опит да мине пред Фетел. Въпреки че пилотът на Ферари отговори веднага и спря в следващата обиколка, това не му помогна и Нико излезе на 2-а позиция с много силна първа обиколка след бокса. Отпред Хамилтън с по-меките гуми беше натрупал солидна преднина и след втория си стоп запази комфортен аванс от около 10 сек.
До финала той се увеличи на почти 19 сек и така Хамилтън спечели 8-ата си победа за сезона. За Розберг ще бъде адски трудно да го спре по пътя му към 3-ата титла, при положение, че британецът има почти две чисти победи аванс, а кръговете до края са все по-малко. Все още теоретични шансове има и Фетел, който изостава на 59 точки от Хамилтън. С победата си Хамилтън се изравни по победи със своя идол Аертон Сена – 41, а изглежда, че в края на сезона ще се изравни и по титли с него – 3.
Силно състезание направи Нико Хюлкенберг от Форс Индия, който след старт от 13-а позиция стигна до 6-ото място, изпреварвайки с по-ранно първо спиране в бокса пилотите на Лотус – Грожан и Малдонадо.
#JAPANESEGP PROVISIONAL RACE CLASSIFICATION: #F1 pic.twitter.com/JYZfY6HKms
— Formula 1 (@F1) September 27, 2015