Най-бърз във всички тренировки и квалификацията, Даниел Рикиардо спечели блестяща победа в Гран при на Монако, като води от старта до финала в днешното състезание. Успехът му обаче съвсем не беше така лек, както на пръв поглед изглеждаше, защото в 28-ия от общо 78 тура той се обади за проблем в задвижващата система. Но въпреки това с отлично каране, без да качва например 7-ма предавка към Казиното, австралиецът задържа зад себе си Себастиан Фетел, който на моменти бе на под 1 секунда зад него, но в крайна сметка остана втори.
Трети се нареди минимизиралият щетите Люис Хамилтън, а зад него се наредиха Кими Райконен, Валтери Ботас, Естебан Окон, отличният отново Пиер Гасли, Нико Хюлкенберг, а последната точка бе за съотборника на победителя днес Макс Верстапен.
На старта Дани поведе, а Фетел зае втората позиция. Зад третия – Люис – бяха Райконен, Ботас, Окон, Алонсо, Сайнц, Перес, Гасли. Тръгвайки последен, Верстапен задмина двете коли на Хаас още в първия тур. Той започна надпреварата с малко по-твърдите ултрасофт, не с хиперсофт като лидерите.
Spots of rain briefly appeared earlier…
Will the cloud persist throughout the #MonacoGP? 🤔 pic.twitter.com/VqVBrXbwMt
— Formula 1 (@F1) May 27, 2018
Everyone will start on hypersoft apart from Verstappen, Stroll, Sirotkin, Hulkenberg, Grosjean, Magnussen, Vandoorne, Ericsson and Leclerc on ultrasoft #MonacoGP
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) May 27, 2018
LAP 2/78
Ricciardo maintains his lead
Verstappen jumps both Haas drivers#MonacoGP 🇲🇨 #F1 pic.twitter.com/hfeik1eJEe— Formula 1 (@F1) May 27, 2018
LAP 3/78
RIC 📻 „Remember what your job is now. Stay focused“
No pressure, @danielricciardo 😓#MonacoGP 🇲🇨 #F1 pic.twitter.com/xzIymepZXN
— Formula 1 (@F1) May 27, 2018
Преди самия старт пък проблеми с главините на колелата на Сергей Сироткин оставиха механиците по-малко от 3 минути преди старта и комисарите разследваха. Дадоха му 10 сек допълнително при стопа и това бе само една от многото неприятности за него и тима.
В средата на колоната имаше традиционните, но леки контакти. В петия тур Макс атрактивно изпревари още един пилот в дъното – Ериксон – на завоя Мирабо, а след още две обиколки и Строл преди новия завой, като вече бе 16-и.
Начело Рикиардо натрупа аванс от 1,7 сек до Фетел в първите 10 тура, Хамилтън бе над 2 секунди зад германеца и се опита да ги стопи с рекорден тур. Но англичанинът вече забеляза грейнинг не предна дясна. Назад тази гума се спука върху колата на Ланс Строл и той спря за смяна пръв, а Люис отиде в бокса в 12-ата обиколка. Напълно се потвърдиха думите на Тото Волф, че Мерцедес трудно ще направят много обиколки с хиперсофт.
LAP 8/78
Sirotkin serves a 10s stop/go penalty
His tyres were fitted too late while he was on the grid 😬#MonacoGP 🇲🇨 #F1 pic.twitter.com/nsQEcqyMgg
— Formula 1 (@F1) May 27, 2018
Люис се върна с ползвани ултрасофт 6-и в колоната между Окон и Алонсо, а Фетел получи обаждане ако може да поддържа скоростта. Рикиардо обаче летеше напред и до 15-ата обиколка авансът му бе вече 2,8 сек, Райконен бе на 6,3 зад Фетел, а Ботас – на цели 9,6 зад сънародника си.
В 16-ата обиколка и Себастиан спря за смяна и сложи нови ултрасофт. Обиколка по-късно същото направиха и лидера, Кими и Ботас, като за разлика от Рикиардо и Райконен, Валтери сложи най-твърдите за уикенда суперсофт. Този избор направи и Алонсо, който излезе на пистата пред борещите се за 11-то място Вандоорн и Верстапен.
LAP 17/78
Vettel pits for ultrasofts, followed by Ricciardo
And they maintain the top two spots#MonacoGP 🇲🇨 #F1 pic.twitter.com/maIl7aGshW
— Formula 1 (@F1) May 27, 2018
The @redbullracing stop for @danielricciardo was crucial: back out on his ultrasofts and still in the lead. #MonacoGP
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) May 27, 2018
Така след двадесетата обиколка лидер си бе Рикиардо, на 2,3 секунди зад него бе Фетел, а на 5,9 – Хамилтън. На още 2 Кими и несменилият гуми Окон пред Ботас и също със стартовите гуми Гасли и Хюлкенберг, следвани от Алонсо и Верстапен.
Окон спря в 23-ия тур, а Рикиардо бе предупреден, че Фетел слиза на под 2 сек. Кими бе супербърз с новия си ултрасофт и натисна Хамилтън на под 1 сек!
Keeping graining under control is the key to keeping a lid on hypersoft degradation: especially at the front, and specifically the front-left.
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) May 27, 2018
В 28-ата пресцентърът почти избухна от реплики, когато Дани Рикиардо се обади, че губи мощност и Фетел веднага го настигна под 1 секунда. От бокса на Ред Бул обаче му казаха, че са наясно и да остане концентриран. След няколко тура той пак избяга пак над 1 секунда, като бе информиран и да сменя предавките нормално според светлинните индикатори.
Хамилтън оставаше далеч зад лидерите на 8,4 сек, а Кими вече преследван от Ботас, който видимо се чувстваше по-добре от тях със суперсофт. Малко след средата на дистанцията обаче Люис с използваните си гуми на 34 обиколки приближи на 2,5 сек Фетел, чийто ултрасофт бе с 10 тура по-нови. От Мерцедес информираха Люис, че Дани има вероятно проблем със задвижващата система и това ограничава времето, докато от бокса на „биковете” успокоиха австралиеца, че гумите му са с по-добро състояние от тези на Макс при същия етап на използване.
LAP 28/78
RIC 📻: „Losing power“
Surely not! Vettel is all over the back of Ricciardo 👀#MonacoGP 🇲🇨 #F1 pic.twitter.com/Jdn00e5CdC
— Formula 1 (@F1) May 27, 2018
Luckily for @danielricciardo, there’s actually not much point in having a huge lead in Monaco. It’s so tough to overtake anyway, and any advantage can be wiped out in an instant by a safety car. To sum the #MonacoGP up, it’s all about managing the risk to reward ratio…
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) May 27, 2018
Стартирал с по-твърди гуми и стигнал девето място, но блокиран зад Алонсо, Макс спря в 47-ата обиколка и сложи хиперсофт. Върна се 11-и зад Алонсо, Гасли (който също спря) и Сайнц. Хюлкенберг смени своите стартови гуми чак в 50-я тур и се върна десети пред Верстапен, а Гасли с по-новите си гуми натисна Алонсо. Испанецът имаше проблеми със скоростната кутия и спря на Сен Дево. Така Макс се върна на 10-о място, но зад двете коли на Рено. Хълк при това мина пред Сайнц при качването към казиното, а испанецът остана пред Верстапен и започна страхотен двубой. Не беше равен обаче: с гуми на 40 тура Карлос нямаше шанс срещу по-бързия Макс с хиперсофт на 9 тура. Отби успешно две атаки към казиното и на новия завой, но при третата холандецът мина напред. На чистата писта пред себе си направи нов рекорд в състезание на трасето почти веднага.
Lowest grid position that the #MonacoGP has ever been won from was 14th, courtesy of Olivier Panis in the famous 1996 race. Some inspiration for @Max33Verstappen, now on hypersoft (although in 1996 it was raining and only three drivers actually finished).
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) May 27, 2018
LAP 53/78
Alonso retires, reporting a gearbox issue 😬#MonacoGP 🇲🇨 #F1 pic.twitter.com/osOjrMpPOX
— Formula 1 (@F1) May 27, 2018
Рикиардо губеше но няколко десети в първия сектор, не качваше седма, но успяваше да ги навакса във втория и третия и дистанцията между него и Фетел оставаше 1,4 сек. При жълтите знамена за Алонсо обаче Фетел се доближи отново, но после Даниел пак се отдалечи.
В последните 10 тура стана сериозна битка зад Окон, където се наредиха Гасли, Хюлкенберг и Верстапен.
LAP 57/78
Verstappen puts a move on former teammate Sainz for P9
But takes to the kerb to get the job done#MonacoGP 🇲🇨 #F1 pic.twitter.com/O5vvIVjKSb
— Formula 1 (@F1) May 27, 2018
⚠️VIRTUAL SAFETY CAR (LAP 72/78)
Home hero Leclerc slams into the back of Hartley, and both are out!
LEC: „Brakes went completely off“#MonacoGP 🇲🇨 #F1 pic.twitter.com/OjvOQ4JrUa
— Formula 1 (@F1) May 27, 2018
Само 6 тура преди финала младият монегаск Шарл Льоклер се вряза в спиращия за новия шикан Брендън Хартли и предизвика тежък инцидент. Шарл обясни на тима си, че спирачките просто вече не са работили, натиснал, но колата не спряла. Рейсконтролът вкара колоната в режим на виртуална кола за сигурност, а между Рикиардо и Фетел се оказа затворен с тур Вандоорн, което помогна разликата да се увеличи бързо с 3 секунди и при рестарта да е над 5 сек. С по-доброто загряване на гумите Рикиардо вече нямаше проблеми до финала и спечели втората си победа за сезона, седма в кариерата и първа в Монако.
The 2018 #MonacoGP is in the history books 🇲🇨
And this is how they crossed the line in the principality 👇 pic.twitter.com/Sd68TD4E9E
— Formula 1 (@F1) May 27, 2018