Промоутърите на състезанията във Формула 1 разкритикуваха шефовете на спорта от Либърти Медия и тяхната политика във все повече страни излъчването на надпреварите да е по платени телевизионни канали.
В понеделник се е състояла среща между представители на Асоциацията на промоутърите (AOP), на която 16 от всички 21 членове са изразили недоволството си от този процес, който води до постоянното намаляване на зрителите по света.
Тази година Великобритания става поредната страна, в която F1 ще се предава само по платения канал Sky Sports F1. Именно бъдещето на Гран при в тази страна на Силвърстоун не е сигурно, като същото се отнася още за Италия, Испания, Мексико и Германия.
„Не е в дългосрочен интерес на спорта феновете да загубят възможността за свободен достъп до излъчването на състезанията, се казва в съобщението на AOP. – Няма яснота около новите инициативи във Ф1, както и липса на достатъчно участие на промоутърите в тяхното осъществяване.
Новите състезания не трябва да бъдат за сметка на утвърдените такива, въпреки че асоциацията ни е окуражена от алтернативните бизнес модели, които се предлагат за новите състезание. С началото на новия сезон в спорта, който промотираме вече десетилетия, търсим по-голямо сътрудничество за развитието на шампионата с шефовете на F1 и ФИА.“
Председател на AOP Стюарт Прингъл, който е и изпълнителен директор на Силвърстоун, където се провежда Гран при на Великобритания, заяви, че не е коректно Маями например да получи домакинство без реално да плаща такса за домакинство.