Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън остана пред Фетел до финала на Спа

Хамилтън остана пред Фетел до финала на Спа

67
0
Люис Хамилтън

Люис Хамилтън спечели 58-ата победа в кариерата си в своето състезание номер 200 във Формула 1. Така намали наполовина – до само 7 точки – преднината на Себастиан Фетел, който го преследва в цялата дистанция на Гран при на Белгия на пистата Спа в един класически двубой. Германецът получи отличен шанс за атака, когато на трасето излезе кола за сигурност след удар между пилотите на Форс Индия, но въпреки поставените по-меки гуми Ферари-то не можа да изпревари Мерцедес-а и двамата запазиха позициите си.

С отлична маневра при рестарта и добро темпо в дистанцията, трети финишира Даниел Рикиардо с Ред Бул, който изскочи пред другите двама пилоти на Ферари и Мерцедес – Кими Райконен и Валтери Ботас. Шести финишира Нико Хюлкенберг, който също направи отлично състезание с чудесен ритъм за Рено. Зад него се подредиха Ромен Грожан (Хаас), възползвал се от всички проблеми и спорове на съперниците, а зад него се класира Фелипе Маса (Уилямс), също от дъното на колоната. Той изпревари Естебан Окон, който имаше поредната битка със своя съотборник Серхио Перес, като те на два пъти се закачиха и в крайна сметка Окон поиска Перес дори да бъде наказан. Последната точка остана на Карлос Сайнц с Торо Росо, преборил се за нея с Ланс Строл (Уилямс), Данил Квят и Джолион Палмър, които имаха близко темпо.

Стартовата решетка претърпя от снощи множество промени. Бяха сменени скоростните кутии в двата Заубер-а, в Рено-то на Палмър, задвижването в Торо Росо-то на Квят. Маса си имаше наказание заради това, че не намали при спирането на пистата на руснака в събота, а в дъното си беше Щофел Вандоорн с 65 позиции наказание.

Така обаче в челото съотборникът му Алонсо стана десети зад лидерите от Мерцедес и Ферари, пилотите на Ред Бул, Хюлкенберг и пилотите на Форс Индия.

След старта Хамилтън поведе уверено, Фетел си влезе втори в Сурс. Ботас бе пред Кими. Зад тях си запазиха позициите Макс Верстапен и Даниел Рикиардо с двата Ред Бул-а.

С невероятен старт Фернандо Алонсо изскочи седми, но на последния шикан в първия тур Хюлкенберг го задмина. В началото на втория обаче Фернандо си върна позиция на Ле Комб, влизайки във въздушната струя на Рено-то, а до тях се опита да се опитваше да се промуши и Окон. След невероятна битка Алонсо все пак трябваше да отстъпи и след това започна да потъва в колоната. Разочарован каза по радиото, че няма грип и продължава само за тест. По-късно заяви, че не иска и да чува нищо по радиото, а след още няколко солени реплики отпадна в 28-ия от 44 тура.

На спускането към преди Червената вода пилотите на Форс Индия едва не се разбиха с пълна газ. Магнусен, който мина между двете розови коли, за момент също загуби бързо скорост.

В челото Фетел се доближи до Люис за миг под 1 сек, но Люис бързо избяга от възможна DRS атака. В това време третият – Ботас – бе вече на почти 4 сек зад Себастиан.

В 8-ата обиколка за разочарование на 80 хиляди холандци Макс Верстапен спря на Кемъл с поредната повреда в колата – 6-та от 12 състезания тази година!

След точно 10 тура Окон и Грожан бяха първите, които смениха гумите си ултрасофт от старта. Но и пилотите в челото като Ботас се обадиха за видим блистъринг по предна дясна гума. В 11-ата обиколка Хюлкенберг спря за нови гуми, но сложи софт, докато Окон смени със суперсофт.

В 12-ия тур Хамилтън също спря и сложи софт за 2,3 сек. Обиколка по-късно през бокса мина и Ботас, а Кими бе разследван за това, че не е намалил при жълтите знамена, показани заради спрялата кола на Верстапен. В 15-тия тур и Фетел смени гумите си – със софт, като смяната отне 2,6 сек. Междувременно Хамилтън изпревари Кими, който оставаше с ултрасофт и опита да го задържи, но губейки битката на правата Кемъл, финландецът също спря в следващия тур.

След смените разликата между Люис и Фетел бе 2 сек. Райконен бе наказан с 10 сек спиране в бокса и беше бесен, че Верстапен е бил извън пистата, но спря и се смъкна 6-ти, като едва в 25-ата обиколка изпревари Хюлкенберг и пред него бяха Рикиардо, Ботас и лидерите. Перес също получи 5 секунди, защото е спечелил предимство при пресичане на пистата в битките преди това с Грожан на Ле Комб.

Фетел доближи Хамилтън на 0,9 сек и опита атака с отворено крило, но не успя и Люис отново избяга постепенно на 1,3-1,5 сек. Постепенно Ботас започна да настига Себастиан с добра скорост в първи и трети сектор, но все пак оставаше на над 5 сек дистанция.

След 27 тура Окон спря за втори път, след като бе сложил суперсофт при първата смяна и отново имаше битка с Перес вече за десетата позиция. На Червената вода се стигна отново до контакт между двамата. Парчета от предното крило на Окон се откъснаха, а задна дясна гума на Перес се спука. На пистата се появи кола за сигурност и Кими веднага спря, за да сложи последния комплект ултрасофт, който имаше. Същото направи и Фетел, докато в Мерцедес нямаха запазени комплекти от най-меките гуми и сложиха отново нови по-твърди софт!

Хамилтън бе недоволен от появата на сейфти кара, който нарече абсурден, защото нямало отломки навсякъде. За него никак не бе добър начинът, по който се развиваха нещата, защото разликата между двата типа  според Пирели тук бе 1,4 сек!

След 33-ата обиколка, 11 преди края, сейфти карът се прибра и Фетел щеше да атакува с по-меките си гуми с по-добра тракция, нищо, че 2 обиколки нямаше да може да ползва DRS.

След малко игра между двамата при отстраняването на колата за сигурност, Хамилтън поведе на метър през Червената вода, на правата след това Фетел атакува, двамата се изравниха, но Ферари-то нямаше достатъчно сила, за да излезе напред. Хамилтън запази лидерската позиция. Зад тях обаче Райконен и Рикиардо атакуваха третия – Ботас отляво и дясно преди Ле Комб и го изпревариха. След контакт с Кими Ботас пресече шикана. Така Дани Рикиардо взе третата позиция пред Райконен и Валтери.

Напред само за два тура Люис с по-твърдите гуми отново се отдалечи на над 1,3 сек от Фетел и голямата битка свърши.