Начало Тест драйв Модерният лукс дефинира новата А-класа

Модерният лукс дефинира новата А-класа

1448
0
Mercedes A class

Когато Мерцедес създаде първото поколение модели А-клас, в средата на 90-те, гигантът имаше за цел да формира нова представа за автомобилите в компактния клас. Удобство, функционалност, лукс се комбинираха в супер компактна концепция с двигатели, почти под краката на пътниците. Дизайнът бе забележителен и единствено дълго търсената слабост в лосовия тест попречи колата да се превърне в хит, въпреки че Мерцедес я оборудва с ESP и реално стана най-сигурната и прецизно управляема в класа. Постепенно А-класата порасна, стана още по-луксозна и се промени с желанията на новите поколения.

Mercedes A class

Последният модел, който е на пазара от март тази година, е може би много по-конвенционален като обща идея и визия

Но отново търси да улови пулса на новата генерация клиенти, за които маркетолозите твърдят, че най-важни са свързаността, електронните системи, плюс елегантността, имиджът и качеството на Мерцедес. Не бих искал да бъда разбран неправилно, колата, която имах възможност да тествам, има отлично пътно поведение. Двигателят, 1332 куб. см бензин със 163 к.с. е на ниво.

Скоростната кутия с два съединителя 7G-DTC също е забележително добра,  но акцентът при този автомобил е върху технологиите, свързани с водача, обединени най-общо в MBUX – Mercedes-Benz User Experience. Таблото е голям дигитален панел, разделен условно на 2 зони. Информацията зад волана може да се променя и да бъде както класически изображения на скоростомер и оборотомер, така и графика на навигацията или данни от компютъра. Чрез тъчпада с един пръст може да се управлява всичко.

Интериорното осветление е в 64 цвята, 5 пъти повече отпреди! Интересно е, че почти цялото оборудване е на Вестон и в немалка част е създадено и се прави в България. От неговите качества впрочем ще зависи успехът на модела, чиято гордост е например платформата „me“. Чрез нея колата се свързва със смартфон, който се поставя в ниша на средната конзола. Лесно, изцяло без кабел и с Qi-стандарт връзката се осъществява и чрез Near Field Communication. Телефонът се свързва веднага с колата без много допълнителни стъпки или постоянно въвеждане на код.

Изпращането на SMS или скролването стават, без да се пипа телефонът

Чрез Touch Control бутоните на волана се управлява дисплеят на мултимедийната система и почти всички приложения и функции. Новата система за гласово управление Linguatronic пък позволява четене на SMS на глас или диктуване и изпращане на текстови съобщения. Свързването с колата става, като й кажете „Хей, Мерцедес“ и тя е в готовност! Иначе, отвън, новата А-класа има спортен, динамичен, чудесен „Мерцедес“ дизайн с коефициент на челно съпротивление Cd от едва 0,25.

Mercedes A class

Обемът на багажното отделение е 370 литра – с 29 литра повече в сравнение с предходния модел, и това също има отношение към търсенето на повече удобство. Пак във връзка с оборудването е важно, че за първи път в тази серия като опция се предлага не само отопление на седалките, но и система за климатизиране на седалките и пакет мултиконтурни седалки с функция за масаж за предните седалки. Системи за сигурност са заимствани дори и от S‑класата. Фаровете MULTIBEAM LED (опция) са друг пример за трансфер на технологии от луксозния в компактния клас. Всеки от фаровете съдържа 18 индивидуално управлявани светодиода.

Светлината на светодиодите, наподобяваща дневна светлина, не уморява очите и поддържа концентрацията

Пътят напред е прецизно и ярко осветен. Като опция се предлагат и високоефективните фарове LED High Performance. Стандартното оборудване на новата A-класа включва халогенни фарове с вградени LED дневни светлини. Освен тестовия А 200 (163 к.с., 250 Nm) на разположение са още А 250 (224 к.с., 350 Nm), А 180d (116 к.с., 260 Nm). Цените на модела от около 60 000 лв. са напълно приемливи, защото добре оборудвани подобни продукти на не така престижни производители са всъщност доста близки.