Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер заяви, че разрешението за използване на пета, допълнителна задвижваща система през настоящия сезон във Формула 1 вече е само формалност. Отборите постигнаха единодушно съгласие за това, след като от началото на сезона повредите в агрегати бяха повече от очакваното.
Правилата за 2015 г. позволяват използването само на 4 задвижващи системи на болид. Всеки допълнителен елемент или цялостен агрегат носи наказание. Издръжливостта обаче се оказа сериозен проблем за тимовете този сезон и съответно бяха предприети стъпки в посока увеличаване броя на разрешените мотори.
„Постигнахме единодушно съгласие в Малайзия. Става дума за всички отбори, Бърни Екълстоун също и остава само формалното одобрение на Стратегическата група и подписите. Това може да се свърши по факс”, заяви Хорнер, цитиран от Скай.
Третият двигател на пилота на Ред Бул Даниел Рикиардо гръмна по особено впечатляващ начин в Бахрейн, метри преди финала на надпреварата.
„Фойерверките тъкмо започнаха и агрегатът реши, че трябва да се присъедини!”, пошегува се Хорнер. „Беше наистина забележителен финал, строши се на 200 метра преди линията, но Даниел имаше достатъчно инерция, за да я пресече. Според мен този мотор ще е масичка за кафе в бъдеще! Но вече се счупиха три от четирите двигателя, така че в Барселона той ще е с четвъртия.”
Той допълни, че най-големият проблем за отборите във Формула 1 понастоящем е цената на задвижващите системи и че трябва да се намери начин за контролиране и значително намаляване на разходите.
FINAL LAP: Ricciardo puffs out smoke as he passes the checkered flag #BahrainGP #F1atTwilight pic.twitter.com/ETBajlTuwG
— Formula 1 (@F1) April 19, 2015