В екипа на Ферари вече обмислят нова концепция за тазгодишната кола SF90. Това заяви шефът на тима Матиа Биното.
Скудерията заложи на такава, при която елементите на предното крило слизат ниско долу към страниците. Това намалява съпротивлението и осигурява по-висока скорост на правите, но води до по-малко притискане в завоите.
При Мерцедес предното крило е с по-високи профили на елементите в краищата му. Това осигурява повече притискане най-вече в среднобързите и бавните завои.
Според Биното в Скудерията са направили прогрес по отношение на разбирането на слабостите на колата след Гран при на Испания.
„Тестовете в Барселона миналата седмица и анализите ни в Маранело потвърдиха това колко много по-различни са тазгодишните гуми спрямо тези от 2018 г., каза Биното. – Те изискват различни механични и аеродинамични настройки, за да работят правилно. В Маранело вече работим по нови концепции на колата.“
Босът на Ферари също така отдаде почит на Ники Лауда, който почина в понеделник. Австриецът спечели 2 от 3-те си титли с Ферари през 1975 и 1977 г.
„Неговият ясен и и смислен подход към нещата ще липсва на Формула 1, каза Биното. – Ще е странно за всички нас да не го виждаме в падока. Ники прокара промени в моторния спорт, които го направиха още по-професионален. Той изпреварваше времето си по отношение на това.“