Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Тим шефът на Торо Росо: В момента Формула 1 не предлага добро...

Тим шефът на Торо Росо: В момента Формула 1 не предлага добро шоу

45
0

Въпреки че е сред най-скъпите спортове в световен мащаб (ако не и най-скъпият), Формула 1 не предоставя достатъчно добро шоу на публиката, смята тим шефът на Торо Росо Франц Тост.

За всички е ясно, че за малките отбори разходите в Гран при са изключително високи. Доказателство за това е и фактът, че сезонът стартира с най-малко коли от 1982 г. насам. Катерам фалира още през миналата година, Мейнър Маруся засега изглежда печели битката за оцеляване, а на ръба са Лотус, Заубер и Форс Индия. Въпреки че стартира сезона по-добре от Ред Бул, екипът на Торо Росо не би имал нищо против въвеждането на клиентски болиди.

Сега всеки отбор трябва да конструира собствен автомобил, а това струва скъпо: за дизайн, за аеротунели, за използването на най-новите технологии в световен мащаб.

„Това, което е скъпо, е развитието на една кола. В този процес са ангажирани повече от 100 човека в аеродинамичния отдел“, обяснява Тост. „В дизайна също участват толкова или дори повече хора. Ако погледнете индустриалния процес, там всички големи производители работят заедно. В едно BMW днес има части от други производители, например двигател на Пежо. Всичко се прави с цел намаляване на разходите.“

Точно този модел използваха преди години Ред Бул и Торо Росо, като последните разчитаха между 2006 и 2008 г. на шаситата на своя „по-голям брат“. Така бившият екип на Минарди успя да се изправи на крака във финансов аспект.

„Това беше нашият модел, който за съжаление те развалиха. И точно тези, които тогава бяха против тази схема, са същите, които днес имат проблеми.“

Тост продължи с изявлението, че от това страдало и шоуто. А подобна практика, като тази на Ред Бул и Торо Росо, била обичайна в миналото. Така например в началото на кариерата си като тим шеф Франк Уилямс ползва шасита на Брабам, Де Томазо и Марч.

„Не смятам, че в момента предоставяме особено добро шоу. И това не е свързано нито с въвеждането на двигатели с мощност от 1000 к.с., нито със звука. Не може просто да очакваш същата музика от сегашните агрегати, както от атмосферните V8.“

Оспорвани двубои и повече изпреварвания щели да привлекат много повече фенове. Според Тост за това била отговорна Стратегическата група, която прекалено много дискутирала и предприемала твърде малко действия.

„Те трябва да направят правилата много по-прости, а не да провеждат безкрайни дискусии.“