Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Екълстоун с нов план за клиентски автомобили във Формула 1

Екълстоун с нов план за клиентски автомобили във Формула 1

64
0
Бърни Екълстоун

Бърни Екълстоун има нов план за въвеждане на клиентски автомобили във Формула 1. Управляващият търговските права на спорта иска малките отбори да могат да купуват по 2 шасита за 15 милиона британски лири, а задвижващите системи да идват от Косуърт или Рено.

„Някои от другите екипи казват: „Това не е Формула 1, това е принизяване на Формула 1”. За мен не е така. А тези четири или пет тима, получаващи шаситата по този начин, ще могат да участват в шампионата за пилоти, но не и в този за конструктори. Но това няма да промени начина, по който публиката гледа състезанията. Няма да промени спектакъла. Просто би означавало, че вместо да трупат огромни загуби, тези отбори ще са в състояние да излязат на печалба. Измислих нещо, което може да промени ситуацията между онези, които не трябва да се тревожат за харчовете и постоянно притесняващите се за разходите хора. Но големите отбори го наричат принизяване. Те живеят нашироко и смятат, че подобно действие би било като местене в по-беден квартал. Затова не искат да бъдат асоциирани с подобен план”, обясни Екълстоун в интервю за Мейл он Сандей.

84-годишният англичанин даде пример с времето, когато притежаваше и управляваше Брабам. Той обясни, че тогава той еднолично е разпределял средствата („Системата бе лично моя диктатура на принципа „Бъди разумен и го свърши по моя начин.”), а Ферари пак са имали много повече пари. Сега обаче пропастта между отборите в челото и в дъното на стартовата решетка е огромна. Екълстоун заяви, че правилата „не вредят на онези, които са в състояние да харчат, но пречат на опитващите се да сглобят тим хора. Отборите са с по около 120 души на състезание, в което участват две коли на екип. Харчат до половин милиард паунда да са там. Няма логика. Моторхоумът на Мерцедес например, който е за европейските стартове – частите му се превозват с 24 камиона. ФИА вярва, че ще опази света, защото F1 болидите не използват гориво. Не е вярно. Разходът на тези мотори е с няколко процента по-нисък, отколкото при нормалните агрегати. Но има отбори, използващи 24 камиона за превоз на компонентите за моторхоума си – това е много бензин. Така че всичко са глупости. Пълно лицемерие, което ме разстройва. Тотална глупост. Всеки си е заел ъгълчето и си го защитава. ФИА иска да е екологична организация, екипите са разделение относно това какво искат да свършат, а ние търсим начин шампионатът да е успешен. Ние сме в бизнеса със забавления.”

Екълстоун коментира също така, че не изпитва горчивина след процеса срещу него в Мюнхен (Германия). Делото приключи със споразумение, вследствие на което той плати 100 милиона долара на баварското правителство. Единственото, за което мислел понякога, било дали не е дал твърде много пари. Никога обаче не е искал да свърши нещо от кариерата си по различен начин: „Вчера е минало за мен. Не гледам назад. Гледам напред.”