Третият пилот на Уилямс Сузи Волф призова ФИА да преразгледа изискванията си за издаване на суперлицензи. Съпругата на спортния директор на Мерцедес Тото Волф обясни, че настоящата система на практика отнема шанса на някои тест състезатели във Формула 1 да се борят за титулярни места през следващия сезон.
ФИА промени изискванията за суперлиценз, след като Макс Верстапен подписа договор с Торо Росо. Холандецът бе на 16 години, когато получи контракта, а в средата на март ще стане най-младият пилот, дебютирал във Формула 1 – на малко над 17 години. Вследствие и на това Международната федерация постави нови условия като минимална възраст от 18 години, валидна шофьорска книжка и минимум 40 точки от участие в други шампионати. Някои тест пилоти на отбори в F1 обаче не карат в други първенства и няма как да съберат нужния актив. Сузи Волф е точно такъв случай. Третият състезател на Мерцедес Паскал Верлайн обаче също не би имал шанс, въпреки участието си в европейската Формула 3 и немския шампионат за туристически автомобили (DTM). Двете първенства не са сред тези, които дават много точки според построената от ФИА схема.
„Положението не може да е такова. Паскал е на различен етап от кариерата си в сравнение с мен – той е изгряващ пилот. Не бива да се ограничават възможностите на състезатели като него да влизат в F1. Трябва да се помни, че управлението на болид от Формула 1 е безкрайно ценно нещо, защото е толкова ограничено. Всеки покрит километър ти дава предимство като пилот. Трупаш опит и това не може да бъде пренебрегвано напълно”, обясни Волф пред Аутоспорт.
Самата тя не можела да си позволи да преследва възможности за участие в шампионати, от които би могла да събере необходимите точки, заради програмата й с Уилямс. Сузи обаче не изключва такъв вариант в бъдеще. Тя бе категорична, че ако новите изисквания за издаване на суперлицензи по някакъв начин й попречат, ще стори всичко по силите си да ги промени. „Би било невероятен малшанс подобно нещо да е препъни-камък за някой с доста километри в F1 болид зад гърба си”, допълни тя.
Верлайн се съгласи, че конкретно точковата система може да се окаже сложно препятствие: „Вече направих толкова тестове, че не би било проблем да се състезавам във Формула 1 догодина. Мисля, че ще карам още през 2015-та. Искам да натрупам колкото се може повече опит.”