Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Льоклер с куриозен полпозишън на Монца

Льоклер с куриозен полпозишън на Монца

В дебненето кой зад кого да се подреди почти всички пилоти в Q3 пропуснаха времето да започнат решителните обиколки

4808
0
Шарл Льоклер
Шарл Льоклер, снимка: Спас Генев

От Иван Тенчев, наш специален пратеник на Монца

Шарл Льоклер спечели по куриозен начин полпозишъна за утрешната Гран при на Италия на пистата Монца. В дебненето кой зад кого да се подреди почти всички пилоти в Q3 пропуснаха времето да започнат решителните обиколки и да подобрят времето си от първите опити.

Така зад Льоклер се наредиха Люис Хамилтън и Валтери Ботас, които бяха на по-малко от половин десета в първите обиколки. Четвърти остана Себастиан Фетел, пред пилотите на Рено Даниел Рикиардо и Нико Хюлкенберг.

Седми остана Карлос Сайнц, който реално единствен направи тур в края и изпревари Алекс Албон и Ланс Строл. Десети е Кими Райконен, който излетя в Q3 и инцидентът стана причина за прекъсване на последния сегмент.

В началото на квалификацията температурата на асфалта достигна 36 градуса при 22 на въздуха и много приятно време. В първата част единствено пилотите на Ферари се появиха с гуми медиум, без да се изтеглят един друг в първите си обиколки докато загреят смесите.

Но след това Фетел изведе Льоклер, който записа най-добро време. Себ попита по радиото дали трябва да направи още един опит. Получи положителен отговор и напътствие за още малко скорост, като този път Льоклер бе отпред. Пилотите на Мерцедес излязоха в пакет със софт. Но първите им обиколки не бяха чисти.

Точно 4:34 минути преди края обаче сесията бе спряна, защото Серхио Перес спря с проблем в колата в едно от асфалтовите разширения на първия широк завой Гранде.
Това спиране обърка програмата на всички, като Льоклер бе с най-добро време, но Фетел бе с 6-о на 0.252 сек. Напрегнато бе в Ред Бул, защото Албон излезе от ограниченията на писта на Параболика и времето му бе анулирано, а Макс още нямаше време и трябваше да намери добър прозорец след рестарта, а трафикът бе голям.

2 минути преди края Фетел също се върна на пистата и този път с гуми софт! Льоклер остана в бокса, както и пилотите на Мерцедес. Ботас бе най-бърз от всички във втория сектор.

Още в подготвителния си тур Верстапен се обади, че няма мощност в новия двигател, заради смяната на който така или иначе има наказание и ще стартира от дъното на колоната утре.

Той обаче отпадна още в Q1 заедно с пилотите на Уилямс, Перес и Грожан, който не успя да се измъкне напред за 61 хилядни. Фетел не подобри шестото си време с гумите софт.

В Q2 температурата на асфалта стана 38 градуса, а между пилотите на Ферари в началото в пакет се вклиниха колегите им от Макларън. Но и тяхното присъствие бе използвано от Льоклер, който записа най-добро време в първите турове. Пред него Ботас изтегли Хамилтън, който записа втори резултат, следван от Фетел.

Повече игри с гумите нямаше, като всички бяха със софт. Сайнц и Норис си размениха позициите, като испанецът каза, че пистата изглежда по-бавна. Времето на Льоклер бе 1:19.553 при топ време на Кими Райконен от миналата година в квалификацията – 1:19.119 мин. Но Кими изпусна колата в тези първи турове на Q2 и 4 минути преди края на сегмента нямаше време.

2 минути преди края от пита се изля стълпотворение от болиди един зад друг. Този път Фетел бе зад Шарл и записа рекорден първи сектор. Хамилтън зад Ботас обаче изскочи на първо място с 89 хилядни преднина. Квят бе бесен, че Гасли не го изтегли и попадна до пилотите на Ферари. Така той бе сред отпадналите от тази част. Магнусен също остана извън топ 10, но в Хаас бяха доволни с 12-то време. Под чертата останаха още Джовинаци с 11-о време, Норис и Гасли.

За решителните обиколки в Q3 се класираха пилотите на Мерцедес, Ферари, Рено, Албон, Сайнц, Строл и Райконен. 12-те минути започнаха да текат, но никой не бързаше да излиза.

Играта на нерви бе сериозна, като в първите обиколки Хамилтън излезе пред Ботас, а Фетел пред Льоклер.

Трафикът бе ужасен, като двете Рена първо бяха между Мерцедесите, после между Фераритата, като Фетел изпусна спирането за първия шикан. Сребърните се наредиха в пакет, като изчакаха другите.

Льоклер зад колите на Рено записа най-добро време, Хамилтън бе втори само на 0.039 хилядни, а трети Ботас на 0.047 мин. Четвърти резултат имаше Фетел, но той бе под въпрос, заради съмнения, че напусна очертанията на пистата на Параболика. Предна дясна изглежда все пак остана на ръба на линията.

В това време обаче зад него от прочутата крива излетя Райконен и квалификацията отново бе спряна 6:35 мин преди края. Комисарите се поколебаха и дали да признаят тура на Ботас, който пресече линията с показването на червения флаг. Все пак то бе зачетено. Времето на Льоклер бе 1:19.307 мин, а на половин секунда най-добър от останалите бе Рикиардо, пред съотборника си Хюлкенберг.

За последните решителни турове отново всички чакаха до последно. Ботас и Льоклер излязоха пред Хамилтън и Фетел. Започна комична игра и с останалите кой зад кого да застане. В играта между всички само Сайнц и Льоклер влязоха в последна обиколка, като публиката изригна, защото това означаваше пол за Шарл, а Карлос записа седмо време.

След края на сесията стюардите обявиха, че ще разследват случилото се в края на Q3.